سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

بیمار محور نگاه نکنیم ، سلامت محور نگاه کنیم

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تربیت دانشجوی جامعه محور از جمله مشکلات وزارت بهداشت است.

در برنامه کلان ملی سلامت محور نگاه کنیم/چالش‌های جدی در نظام سلامت باید با همفکری و اجماع نظر همه برطرف شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دکتر سعید نمکی، ظهر امروز جمعه ۱۲ بهمن در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: این رنج آور است که ما در این مملکت با منابع محدود پول هایمان را در آموزش ببریم سراغ رشته‌هایی که آن‌ها بعد از فارغ التحصیلی طلبکاران بیکار نظام می‌شوند و هیچ جایگاهی در نظام ارائه خدمت ندارند.

وی با تاکید بر اینکه این مساله یک بحث جدی است، گفت: من برای توسعه رشته‌های کاردانی و کارشناسی که در نظام ارائه خدمت جایگاهی برای آن پیدا و تعریف کردید و جز کمبود‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان است قطعا کمک می‌کنم مثل رشته‌های داروسازی که درخواست کردند بهرحال پیشنهاد آن را بیاورند تا در کاشان که ظرفیت جهانی دارد بتواند محقق شود.

 تربیت دانشجوی جامعه محور از جمله مشکلات وزارت بهداشت است

به گفته وی، در طرح تحول سلامت نیز ما نباید بیمار محور و پزشک محور نگاه کنیم بلکه در برنامه کلان ملی و پزشکی خانواده سلامت محور نگاه کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تقدیر از وزیر پیشین این وزارتخانه در اجرای طرح تحول سلامت، گفت: این طرح توانست باری از هزینه‌های کمرشکن مردم به ویژه در رسیدگی به بیماران خاص و صعب العلاج بردارد و در ماندگاری پزشک در مناطق محروم و کم برخوردار نیز موثر بود.

دکتر نمکی افزود: گرچه این طرح مشکلاتی اعم اقتصادی، منطقی کردن هزینه‌ها استفاده از نظام ارجاع و پزشکی خانواده را به دنبال داشت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تربیت دانشجوی جامعه محور از جمله مشکلات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است ، افزود: امروز مولفه‌ای اجتماعی موثر بر سلامت بسیار قوی و پرقدرت بروز کرده است.

پرونده الکترونیک سلامت بر سیستم ارجاع و پزشک خانواده مقدم است

دکتر نمکی، در ادامه با اشاره به اینکه نیازمند پرونده الکترونیک سلامت هستیم ،گفت: پرونده الکترونیک سلامت بر سیستم ارجاع و پزشک خانواده مقدم است بر‌ای اینکه این اتوبان یکی از راه‌های اصلی برای عبور و مرور در این سیستم است.

وی، اجرایی شدن پرونده الکترونیک سلامت در کاشان زودتر از بقیه نقاط کشورا تا بهار آینده خواستارشد و گفت: دوستان ما در کاشان با استفاده از نرم افزا‌هایی که ما در کشور کار و تجربه کردیم و پکیج‌های آماده رفع نقص شده کشور بتوانند با همکاری و کمک وزارتخانه برای گسترش و استقرار این پرونده همت کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.