افتتاح سیلوی گندم اقلید تا سال آینده

رئیس اداره غله شهرستان اقلید گفت: سیلوی گندم و کارخانه آرد والسی اقلید، سال آینده بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی قادری رئیس اداره غله شهرستان اقلید گفت: سیلوی فلزی گندم و نیز کارخانه آرد والسی این شهرستان تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این سیلو گنجایش ذخیره ۳۰ هزار تن گندم دارد و با افتتاح آن، مشکل کمبود انبار ذخیره گندم در این شهرستان برطرف می‌شود.

قادری، از تولید سالانه بیش از ۷۰ هزار تن گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: اقلید رتبه سوم تولید گندم در استان فارس را دارد و کیفیت و گندم‌های تولید شده در سطح این شهرستان، علاوه بر ذخیره‌سازی در انبار مکانیزه اقلید به دیگر سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان نیز حمل می‌شود.

رئیس اداره غله اقلید بیان کرد: از ابتدای سال آینده با بهره برداری از کارخانه آرد والسی، علاوه بر تأمین آرد موردنیاز شهرستان‌های شمال فارس، برای دیگر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: با آغاز فعالیت این کارخانه علاوه بر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، زمینه راه‌اندازی واحد‌های کوچک و بزرگ صنعتی و صنفی وابسته به آن ازجمله کیک و کلوچه نیز فراهم می‌شود که اشتغال‌زایی بیشتری را به وجود می‌آورد.

قادری تصریح کرد: با ظرفیت موجود انبار مکانیزه، میزان ذخیره‌سازی گندم در سطح شهرستان به ۶۰ هزار تن افزایش می‌یابد و کارخانه آرد اقلید مشکلی در زمینه تأمین گندم مورد نیاز خود نخواهد داشت.
انتهای پیام/م

بهره برداری از سیلوی گندم اقلید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
گندم گل گندم