چرا صرفاً افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و کارگران فایده ندارد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس میزان اعتبار برای افزایش حقوق‌ها در سال آینده را اعلام کرد.

چرا صرفاً افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و کارگران فایده ندارد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال آینده گفت: در لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرد، همان ۲۰ درصد پیش‌بینی شده بود.

وی با بیان اینکه قانون مکلف کرده است افزایش حقوق‌ها متناسب با تورم سال باشد، ادامه داد: نمایندگان پیشنهاد‌های مختلفی را برای افزایش حقوق‌های سال آینده ارائه کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: چرا افزایش بیش از بیست درصدی حقوق به ضرر کارکنان دولت است؟


نماینده مردم لنگرود در مجلس با اعلام اینکه دولت نیز برای افزایش حقوق‌ها ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است، افزود: نمایندگان پیشنهاد‌های مختلفی برای توزیع این اعتبار به عنوان افزایش حقوق‌ها ارائه کرده‌اند که در زمان بررسی بودجه در صحن علنی پارلمان مطرح خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه فاصله بین پایه حقوق‌ها بسیار زیاد است اگر افزایش ۲۰ درصدی بدون روش پلکانی معکوس اعمال شود بر شکاف بین طبقاتی جامعه افزوده می‌شود، افزود: در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن پارلمان پیشنهاد‌های از سوی نمایندگان ارائه خواهد شد تا مدل مناسبی برای افزایش حقوق‌ها اعمال شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

چرا افزایش ۲۰ درصدی حقوق فایده ندارد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۱:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
این همش شعاره پارسال گفتن ۲۰ درصد پلکانی افزوده میشه ولی در عمل ۱۰ درصد افزایش داشتیم من فرهنگیم با ۲٨ سال سابقه لیسانس و رتبه شغلی عالی ۳۵۰۰۰۰۰ حکمم هست که با کسر ۲۲.۵ درصد کسورات قانونی اعم از مالیات و صندوق بازنشستگی و... عملا برامون ۲۷۰۰۰۰۰ حقوق واریز میکنن.ده درصد افزایش سالانه حقوق داشتم که مقرری ما اول ازش کسر شد و عملا ۹ درصد افزایش داشتیم.در ضمن سبد کالا برام منظور نشد چون حکمم بالای ۳ میلیون بود.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۱۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان یعنی کاهش ۲۰درصدی ارزش پول ملی!
این افتخار دیگر دولت هست!!!؟؟
Germany
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
بیساری از از مردم دارند از انوخته های خود هزینه میکنند به زودی یک به یک این پس اندازها به پایان میرسد و آن وقت است که نداری منجر به افزایش دزدی و فساد خواهد شد با افزایش 20 درصدی با توجه به تورم دهها برابری و افزایش بی سر وسامان کالا ها در سال جاری که اصلاً دولت تمایلی به جبران آن ندارد با تورم سال آینده که به آن اضافه خواهد شد هیچ اثری در زندگی کار گران و کارمندان ندارد باید ناتوانی خرید در سال جاری را نیز به نحوی جبران کرد
آخرین اخبار