معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از اعتبار یکصد میلیارد ‌تومانی برای خط‌ کشی راه‌های استان در یکسال خبر داد.

اعتبار یکصد میلیاردی برای خط کشی جاده های استانحمید پرورشی خرم، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اظهار داشت: نهایت تلاش همکاران ما در حوزه ایمن‌سازی راه و نصب علائم و کف‌نوشته‌ها که از علایم افقی محور محسوب می‌شود کمتر آسیب دیدن خط کشی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ایمنی عبور و مرور مردم از محور‌ها دارای اهمیت بالایی است، یادآور شد: باید برای تردد سریع و آسان رانندگان، راه‌ها در کمترین مدت زمان برف‌روبی شود از طرفی هم پاک شدن خط‌ کشی با تیغه برف‌روب یا واکنش نمک با مواد خط‌کشی اجتناب ناپذیر است اما اولویت اول ما حفظ جان مردم است.

معاون راهداری استان همدان ادامه داد: شاید در برخی محور‌ها بتوانیم روش خط‌کشی گرم که ضخامت بیشتری دارد را اجرا کنیم تا خطوط اجرا شده در محور‌ها بر اثر عملیات برف‌ روبی کمتر آسیب ببیند اما اجرای این روش در همه محور‌ها و موقعیت‌ها امکان پذیر نیست.

حمید پرورشی خرم به اجرای طرح زمستانی در محورهای ارتباطی استان اشاره و خاطرنشان کرد: 516 نفر نیرو به شکل نوبت‌کاری در شرایط عادی مشغول به کار هستند و در شرایط بارش برف و یخبندان در جاده‌ها همه نوبت‌های کاری دو برابر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر حضور و گشت ‌زنی فیزیکی راهداران در جاده‌های استان همدان، نظارت بر وضعیت جاده را هم با دوربین اجرا می‌کنند، ابراز داشت: 34 راهدارخانه استان همدان در اجرای طرح زمستانی در حال آماده باش کامل قرار دارند.

این مسئول با تأکید بر اینکه اولویت نخست بازگشایی مسیر، راه‌های شریانی است، بیان داشت: پس از آن به راه‌های اصلی و غیر‌شریانی و فرعی برای برف ‌روبی وارد می شویم.

گفتنی است، استان همدان دارای پنج هزار و 400 کیلومتر انواع راه است که بیشتر این راه ها در ایام سرد سال، برفگیر بوده و نیاز به عملیات برف روبی دارند.

انتهای پیام/ د 

جاده های استان همدان با یک میلیارد خط کشی شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.