تاکید چین بر توسعه روابط خود با ونزوئلا پس از کودتای نافرجام در کاراکاس

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن به توسعه تبادلات و همکاری‌های خود با ونزوئلا پس از تحولات اخیر این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گنگ سوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، اعلام کرد این کشور به توسعه تبادلات و همکاری‌های خود با ونزوئلا در حوزه‌های مختلف ادامه خواهد داد.

او در کنفرانسی خبری درباره تحولات ونزوئلا گفت: چین به شیوه‌های مختلف با همه طرف‌های مرتبط با وضع کنونی ونزوئلا ارتباطات نزدیکی داشته است و آماده انجام اقدامات مورد نیاز با طرف‌های مرتبط برای پیشبرد مذاکرات صلح و ایجاد شرایط قابل قبول برای حل مسائل مناسب این کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: همکاری‌های عملیاتی ما با ونزوئلا به عنوان یک کشور آمریکای لاتین بر اساس برابری، منافع دوجانبه و توسعه مشترک و اصول تجاری بوده است. این روابط کاملا در چارچوب اصول و مقررات بوده و نباید تحت تاثیر چگونگی حل مسائل کنونی ونزوئلا قرار گیرد.

بعد از بحران اخیر در ونزوئلا برخی منابع اعلام کرده بودند اگر خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، به قدرت برسد احتمالا بدهی‌های ونزوئلا را به چین بازپرداخت نخواهد کرد و این مسئله چین را به شدت نگران کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سئوالی در این خصوص گفت: روابط دیرینه چین و ونزوئلا بر اساس برابری، منافع دوجانبه و توسعه مشترک است و تحت تاثیر چگونگی حل مسائل جاری در ونزوئلا قرار نخواهند گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکای لاتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار