علائم راه‌های سربیشه نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سربیشه گفت:تهیه و نصب علائم و تجهیزات محور‌های این شهرستان نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار است.

سارانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سربیشه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،احداث واریانت کنیف و احداث واریانت درح را که نقش به سزایی در کاهش تصادفات داشته و همچنین نصب بیش از ۱۰۰۰ عدد از انواع تابلو‌های جاده‌ای در محور ترانزیتی درح  و بروزرسانی آن که در حال انجام است را از جمله اقدامات این اداره در حوزه راهداری زمستانی عنوان کرد.

وی افزود: در محور اصلی سربیشه – بیرجند عملیات جداسازی فیزیکی ۱۲ کیلومتر از این محور نیز در حال انجام است و تاکنون ۲۶۰۰ متر آن انجام شده و اجرای مابقی آن نیازمند اعتبار است.

سارانی گفت: ایمن سازی دهانه پل‌های محور سربیشه – بیرجند نیز یکی دیگر از اقدامات مؤثر در زمینه ایمنی است که نسبت به ایمن سازی ۳۰۰ دهنه پل به وسیله گاردریل و مابقی دهانه پل‌ها کلیه محور‌های اصلی به وسیله گاردریسه ایمن شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سربیشه افزود: همه ساله شاهد بروزرسانی تابلو و علائم محور‌ها هستیم که کمی اعتبارات پاسخگو کلیه محور‌ها نبوده و در زمینه خط کشی راه‌ها نیز در مجموع سال ۹۶ و ۹۷ این اداره نسبت به خط کشی بیش از ۳۹۱ کیلومتر خط پر (۵۳۰ کیلومتر مسیر) اقدام نموده است.

وی گفت: ایمن سازی تقاطع‌ها از دیگر موارد ایمنی است که این اداره نسبت به ایمن سازی و آشکار سازی ۸ تقاطع اقدام نموده و شستشوی علائم که هر ۶ ماه یکبار جهت بازتابش بهتر صورت می‌گیرد.

سارانی با اشاره به تهیه و نصب علائم و تجهیزات افزود:علائم راه‌ها نقش به سزایی در هشدار و آگاهی راننده ایفا می‌کند که در شهرستان سربیشه با توجه به کوهستانی بودن اکثر محور‌ها و گسترش و پراکندگی،این حوزه نیازمند اعتبار بوده که با توجه به برآورد‌های انجام گرفته کلیه محورهای شهرستان سربیشه همه ساله نیازمند اعتباری در حدود ۲ میلیارد تومان (۲۰۰۰۰ میلیون ریال) جهت تکمیل و تجهیز است.

انتهای پیام/غ

اقدامات راهداری سربیشه در حوزه زمستانی

برچسب ها: حمل و نقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار