معاون درمان اعتیاد بهزیستی خبر داد؛

راه‌اندازی «موبایل سنتر» برای معتادان خیابانی در مناطق صنعتی

فرید براتی سده گفت: بحث موبایل سنتر را برای پیشگیری از اعتیاد در مناطق صنعتی و کارگری راه‌اندازی کردیم تا به معتادان خیابانی خدمات مشاوره و درمان ارائه دهیم.

راه‌اندازی «موبایل سنتر» برای معتادان خیابانی در مناطق صنعتیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرید براتی سده معاون درمان اعتیاد بهزیستی کشور در نشست کارشناسی پیشگیری از اعتیاد، گفت: سند پیشگیری و درمان اعتیاد را در مناطق صنعتی و جوامع کارگری مانند عسلویه آماده کرده‌ایم، بهزیستی همکاری مؤثری در این زمینه داشته است به طوری که مراکز اقامتی (شلتر) را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: مراکز DIC را نیز احداث کرده و در منطقه چابهار نیز احتیاج به شرایط ویژه‌ای داریم و باید در این منطقه نیز دست به کار شویم.

معاون درمان اعتیاد بهزیستی گفت: قرار شده با وزارت بهداشت فعالیت‌هایی در این زمینه داشته باشیم، موبایل سنتر را در بحث پیشگیری از اعتیاد فعال کرده‌ایم و برای معتادان خیابانی این بسته راه‌اندازی شده است. همچنین باشگاه مثبت را برای مبتلایان به ایدز خواهیم داشت.

براتی سده گفت: حمایت‌های خاص درمانی برای این افراد در منطقه صنعتی برنامه‌ریزی شده، اما به نظر می‌رسد دستگاه‌های دیگر در این زمینه پای کار نیستند در حالی که برای سند پیشگیری از اعتیاد عسلویه بسیار هزینه شده و حیف است که این گونه رها شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار