اردن میزبان گفتگو‌های طرف‌های درگیر در جنگ یمن

اردن موافقت خود را با درخواست سازمان ملل برای میزبانی دور جدید گفت‌وگوهای صلح یمن با موضوع تبادل اسرا اعلام کرد.

اردن میزبان گفتگو‌های طرف‌های درگیر در جنگ یمنبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، «سوفیان القاده» سخنگوی وزارت امور خارجه اردن گفت این کشور هفته آینده میزبان گفتگو‌های صلح سازمان ملل میان طرف‌های درگیر در جنگ یمن با موضوع مبادله زندانیان خواهد بود.

سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد این کشور به درخواست سازمان ملل میزبانی این گفتگو‌ها را به عهده گرفته است.

درگیری‌ها در یمن از سپتامبر سال ۲۰۱۴ آغاز شد و با حملات هوایی نیرو‌های مورد حمایت عربستان سعودی و آمریکا در سال ۲۰۱۵ شدت یافت. در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، گفتگو‌های صلح میان جنبش انصارالله و دولت مستعفی و دست‌نشانده سعودی‌ها در یمن به سرکردگی عبدربه منصور هادی (که از این کشور گریخته)، در شهر استکهلم سوئد و با نظارت سازمان ملل متحد برگزار شد. دو طرف در این گفتگو‌ها درباره موضوعاتی از قبیل تبادل اسیران، اقدامات اطمینان بخش و مسائل حقوق بشر مذاکره کردند.

ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی از ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی، در حال بمباران بخش‌های مختلف یمن، به ویژه مناطق مسکونی بوده است. بر اثر حملات ائتلاف سعودی که از حمایت کامل نظامی و تسلیحاتی کشور‌های غربی به ویژه آمریکا برخوردار است، تاکنون هزاران غیرنظامی یمنی کشته و زخمی و میلیون‌ها نفر نیز آواره شده اند. همچنین، محاصره همه جانبه یمن توسط ائتلاف سعودی مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور جنگ زده شده است. جنگ و محاصره یمن باعث شده است چندین میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه حاد رنج ببرند. تاکنون بسیاری از کودکان یمنی جان خود را بر اثر وبا و گرسنگی شدید از دست داده‌اند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار