مخالفت «داوودزی» با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

نماینده ویژه رئیس جمهوری افغانستان در امور منطقه ای گفت که خروج زود هنگام نیروهای آمریکایی از افغانستان، منجر به بروز بحران در این کشور می شود.

خروج زود هنگام نیروهای آمریکایی منجر به بروز بحران خواهد شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمدعمر داوودزی»، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان و نماینده رئیس جمهوری افغانستان در امور منطقه ای در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت که خروج زود هنگام و نامنظم نیروهای آمریکایی از این کشور باعث افزایش خونریزی ها و بحران در افغانستان خواهد شد.

وی تاکید کرد که اگر این نیروها بدون داشتن یک جدول زمانی مشخص از افغانستان خارج شوند، خلأ در این کشور به‌ وجود خواهد آمد و در نتیجه آن خونریزی های بیشتری صورت خواهد گرفت.

داوودزی با بیان این مطلب که طالبان حاضر نیست به طور مستقیم وارد مذاکره با دولت افغانستان شود گفت: به نظر من رهبران طالبان نگران این امر هستند که اگر این گروه قبل از اعلام جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور با دولت افغانستان مذاکره کند، سبب خواهد شد که انگیزه فرماندهان و نیروهای طالبان در میدان نبرد از بین برود و به این فکر بیفتند که چرا آنها می‌جنگند در صورتی که رهبران آنها مذاکره می‌کنند؟

به نوشته مهر، این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته در نشستی در واشنگتن گفت در صورتی که مذاکرات صلح افغانستان به نتیجه برسد، نیروهایش را از افغانستان خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار