با هدف حفظ تولید و بازگشت خودروسازان به سطح تولید؛

خودروسازان به اعلام زمان تحویل خودرو‌های معوق مکلفند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام زمان تحویل خودرو‌های معوق به مشتریان را از تکالیف خودروسازان دانست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صداوسیما، ­ فرشاد مقیمی درخصوص لزوم اعلام زمان تحویل خودرو‌های معوق توسط خودروسازان به مشتریان گفت: این مساله، جزء تکالیف خودروسازان بوده و لازم است شرکت‌های خودروساز با درنظر گرفتن راهکار‌های عبور از تحریم ها، زمان تولید خودرو‌های معوق را برای مشتریان مشخص کنند و ما این موضوع را به خودروسازان تکلیف کرده ایم.

وی درخصوص حفظ حقوق مشتری گفت: نمایندگانی از سوی سازمان حمایت در خودروسازی‌ها مستقر شده اند تا مشتری مداری به طور کامل در شرکت‌های خودروساز رعایت شود و با رعایت ضوابط، قواعد و قانون مدنی و با حفظ چارچوب‌ها و رضایت نسبی مشتریان، خودرو‌ها تحویل داده شود.

پکیج ساماندهی بازار خودرو به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی رسید

معاون امور صنایع وزیر­ صمت با اشاره به تمهیدات این وزارتخانه برای کمک به خودروسازان به منظور عبور از بحران تحریم‌ها گفت: بسته ساماندهی بازار خودرو به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به ریاست­ جهانگیری معاون اول ­رئیس جمهور رسیده است.

وی افزود: این بسته دارای چند سرفصل و محور اصلی است که از جمله می‌توان به تامین سرمایه در گردش خودروسازان در بخش ارزی و ریالی با هدف بازگشت به سقف تولید قبلی و واگذاری دارایی‌های غیر مولد خودروسازان تا سقف هزار میلیارد تومان و همچنین داخلی سازی قطعات و کاهش ۳۰ درصدی وابستگی ارزی خودروسازان به خارج از کشور اشاره کرد.

مقیمی با تاکید بر زمان بر بودن تحویل خودرو‌های معوق به دلیل نیاز به دور زدن تحریم‌ها گفت: در هر صورت، شرایط تحریم وجود دارد، ولی آنچه که در شرایط کنونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این است که مکانیزم‌هایی را برای دور زدن تحریم‌ها با هدف واردات قطعات مورد نیاز خودروسازان به منظور حفظ و ادامه چرخه تولید با جدیت دنبال می‌کنیم.

مقیمی افزود: اگر دشمنان ما به تحریم‌های هوشمندانه اشاره می‌کنند، ما نیز راهکار‌های هوشمندانه برای مقابله با این تحریم‌ها داریم و هدف اصلی ما حفظ تولید و بازگشت خودروسازان به سطح تولید گذشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار