آغاز عملیات اجرایی ۷۵۰ طرح عمرانی زودبازده در مناطق محروم خراسان جنوبی

امروز همزمان با ۴۰ هزار طرح عمرانی زودبازده در مناطق محروم کشور، بصورت ویدئو کنفرانس ۷۵۰ طرح در خراسان جنوبی نیز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی استان گفت: بیشترین طرح‌های  خراسان جنوبی در بخش آب و اشتغال است که برای افزایش این طرح‌ها و تامین اعتبار از مسئولان استانی و خیران کمک خواهیم گرفت.

وی، با بیان اینکه از ابتدای تاسیس بسیج سازندگی به فرمان رهبر انقلاب در سال ۱۳۷۹ درخراسان جنوبی ۱۵ هزار و ۳۰۰ اردوی جهادی برگزار شده است، افزود: در حال حاضر ۲۲۷ گروه جهادی در طرح اعتلای جهادی در استان فعالیت دارند و ۳۴۰ هزار نفر نیز در این اردو‌ها شرکت کردند.

هنری با بیان اینکه علاوه بر اجرای بیش از ۳ هزار طرح عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در استان دوره‌های مختلف تخصصی برای جهادگران نیز برگزار شده است، گفت: از سال ۹۲ در زمینه مشاغل پایدار روستایی، علاوه بر آموزش ۲۸ هزار نفر در روستاها، برای راه اندازی از ۳ هزار کارگاه اشتغال روستایی نیز حمایت شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان افزود: این طرح‌ها به صورت مستقیم برای ۳ هزار نفر و  به صورت غیرمستقیم ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال معیشتی با هدف خودکفا کردن روستاییان برای تامین نیاز‌های اساسی از ابتدای امسال تاکنون  ۶۰ هزار قطعه جوجه ۴۰ روزه در بین روستاییان توزیع شده است.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همچنین از عقد قرار داد عمرانی به مبلغ ۳ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این قرار داد به صورت مشارکتی است که نیمی از  هزینه‌ها را قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تامین و بقیه از سوی دستگاه‌های اجرایی و کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا استان هم با بیان اینکه حرکت‌های جهادی نیاز به پشتیبانی دارد، گفت: برای اجرای طرح‌های جهادی نیاز به مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی همچون جهاد کشاورزی و دهیاری‌ها هستیم.

سردار قاسمی، با بیان اینکه برخی از خدمات ارائه شده در ۴۰ سال گذشته نیاز به بازسازی و بروزرسانی دارد، گفت: در طرح اعتلای جهادی ۲۲۷ گروه جهادی در استان در دو بخش تعمیرات و مرمت و احداث از نو فعالیت کرده اند.

علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم با قدردانی از تلاش و جدیت بسیج در همه عرصه‌ها گفت: باید با سیاست گذاری درست در رفع محرومیت و شناسایی مناطق محروم، برنامه ریزی برای توانمندسازی این منطقه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های محلی و افزایش هم افزایی همه بنیاد‌های خیریه و بسیج سازندگی اقدام کنیم.

انتهای پیام / ط آ

 اعتلای جهادی ۲۲۷ گروه جهادی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.