فوریت‌های پزشکی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی

فوریت‌های پزشکی کرمانشاه در سال ۵۷ با یک پایگاه در بیمارستان چهارمین شهید محراب شروع به کار کرد و در زمان جنگ تحمیلی نسبت به انتقال بیماران از مناطق جنگی به بیمارستان‌های کرمانشاه اقدام می‌نمود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مدرسی مسئول فوریت های پزشکی استان کرمانشاه گفت : فوریت‌های پزشکی کرمانشاه در سال ۵۷ با یک پایگاه در بیمارستان چهارمین شهید محراب شروع به کار کرد و در زمان جنگ تحمیلی نسبت به انتقال بیماران از مناطق جنگی به بیمارستان‌های کرمانشاه و از کرمانشاه جهت اقدامات تخصصی‌تر به بیمارستان‌های تهران اقدام می‌نمود.

وی گفت : درسال‌های بعد تعداد پایگاه‌ها افزایش یافت به طوری که همه شهرستان‌های کرمانشاه دارای پایگاه فوریت‌های پزشکی شدند.

مدرسی افزود : این مرکز درسال ۸۵ به مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی تغییر نام پیدا کرد و بعنوان مرکزیت قطب غرب کشور شناخته شد، به گونه‌ای که دانشگاه‌های همدان، کردستان، ایلام و دانشکده اسدآباد زیرمجموعه قطب غرب می‌باشند.

وی افزود : این مرکز در حال حاضر دارای ۳۶۰ نفر نیرو است که دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته‌های پرستاری و فوریت‌های پزشکی می‌باشند.

مدرسی گفت : مرکز مدیریت حوادث دارای ۱۲۸ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس جهت پوشش تصادفات جاده‌ای با انبوه مصدومان بوده که در زمان بحران جهت انتقال مصدومان به کار گرفته می‌شود و همچنین ۳ دستگاه موتورلانس که در شرایط ترافیک شهری و قبل از رسیدن آمبولانس در صورت نیاز بر بالین مصدومین و بیماران حاضر می‌شوند، می‌باشد.

وی گفت : در سطح استان کرمانشاه ۶۲ پایگاه شهری وجاده‌ای وجود دارد که از این تعداد ۳۳ پایگاه جاده‌ای بوده و ۲۹ پایگاه شهری است که بصورت ۲۴ ساعته خدمات رسانی انجام می‌دهند.

مدرسی افزود : سالانه حدود ۴۰ هزار ماموریت توسط این مرکز در پایگاه‌های شهری و جاده‌ای انجام می‌شود.

وی افزود : اورژانس هوایی این مرکز از زمان راه انداری تاپایان سال ۹۶ تعداد ۴۱۱ ماموریت انجام داده و طی آن ۶۴۷ بیمار را منتقل نموده است که بیشتر این ماموریت‌ها انتقال مادران باردار، مصدومین تصادفی و بیماران بد حالی بوده که امکان انتقال زمینی آنان وجود نداشته است.

مدرسی گفت : این مرکز عملکرد مطلوبی در زلزله غرب کشور داشته است، بطوری که در کمتر از ۲۴ ساعت به کمک سایر نیرو‌های امدادی نسبت به مدیریت و انتقال حدود ۷ هزار نفر از مصدومین اقدام نمود. ضمنا در کمک به بحران‌های سایر استان‌ها ازجمله زلزله بم، زلزله بروجرد، زلزله اهر و ورزقان و همچنین انتقال مجروحین انفجار دیاله و کاظمین عراق نیز اقدام نموده و مراسمات بزرگی مانند اربعین حسینی را پوشش امدادی داده است .

 

 

انتهای پیام/د

فوریت‌های پزشکی کرمانشاه در زمان جنگ تحمیلی نسبت به انتقال بیماران از مناطق جنگی به بیمارستان‌ها اقدام کرد

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.