۴۳ کانون و مجمع سلامت محلات را در سطح استان یزد فعالیت دارند

معاون امور مشارکت های اجتماعی یزد با اشاره به فعالیت ۴۳ کانون و مجمع سلامت محلات در سطح استان، گفت: پیش بینی می‌شود این آمار تا ۳۷۹ کانون برسد.

۴۳ کانون و مجمع سلامت محلات را در سطح استان فعالیت دارند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد حسن لطفیمعاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در راستای گفتمام سازی موضوع مراقبت و پیشگیری‌های سلامت انجام گرفته است.

وی افزود: تاسیس خانواده مشارکت مردم، تشکیل شورای پیام گزاران سلامت، ایجاد اندیشگاه‌های سلامت، تشکیل کمیته دیده بانی سلامت و پیوست سلامت از جمله برنامه‌های اجرایی شده در بحث مجامع سلامت استان یزد است.

لطفی ادامه داد: در حال حاضر۴۳ کانون و مجمع سلامت محلات را در سطح استان داریم و پیش بینی می‌شود این آمار تا ۳۷۹ کانون سلامت محله‌ای در استان برسد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره)  افزود: خوشبختانه اجرای طرح تبسم در محله اسکان یزد، این محله را به عنوان یک الگو برای تمام محلات استان تبدیل کرده است و امیدواریم سایر کانون‌های سلامت استان یزد نیز با برنامه‌هایی که سبب بهبود تمام ابعاد زندگی اجتماعی افراد محله شود در این مسیر گام بر دارند.

لطفی با بیان اینکه در حال حاضر  ۹۵ پیام‌گزار سلامت در سطح ادارات استان یزد فعالیت می‌کنند افزود: شورای پیام‌رسان هم یکی دیگر از بحث‌هایی بود که ذیل توسعه همه جانبه استان یزد مطرح بود و به وسیله این شورا، تمام محتوا‌هایی که باید در اختیار مردم قرار گیرد به صورت کامل بررسی شده و هر مطلبی در حوزه سلامت منتشر نمی‌شود تا از سردرگمی مردم جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: تشکیل شورای دیدبانی سلامت، تدوین پیوست سلامت، تصویب کمیته پیوست سلامت، تشکیل مجامع سلامت شهرستان، جلب مشارکت خیران در اجرای پروژه‌های سلامت، از جمله اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد در حوزه‌های اجتماعی است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) از فعالیت ۱۴۶ سمن در حوزه سلامت استان یزد خبر داد و گفت: در حال حاضر ما با ۴۶ مورد از این سمن‌ها فعالیت و ارتباط  داریم و در راستای توانمند‌سازی این سمن‌ها اقدامات گسترده اصورت گرفته است.

انتهای پیام/ غ

فعالیت۴۳ کانون و مجمع سلامت محلات در سطح استان یزد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.