فراخوان چهارمین جشنواره نواهای انقلابی"ترنم بیداری" در کاشان اعلام شد

مدیر فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان از اعلام فراخوان چهارمین جشنواره نواهای انقلابی" با نام ترنم بیداری" خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی فخرئی، مدیر فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در گفت و گو با خبرنگاران گفت:شناسایی استعدادهای جوان و خلاق برای برنامه ریزی و تولید آثار غنی هنری و بهره گیری از ادبیات مفاخر ملی و معرفی انقلاب اسلامی به جهانیان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گفته وی، بهره گیری از ابزار هنر موسیقی در ترویج و تبیین مبانی و ارزش های اسلامی و فضایل اخلاقی، تبیین و معرفی گوناگون و ویژگی های ذاتی هنر ادبیات اسلامی و بسط و گسترش آثار تولیدی در سطح ملی و فرادستی و توجه به تاثیر و لزوم خلق آثار هنری و فرهنگی از دیگر اهداف این جشنواره با رویکردهای نوین است.

وی با اشاره به اینکه شعارهای آهنگین آن دوران یکی از وجوه فرهنگی انقلاب اسلامی ایران بود که توسط میلیون ها انسان شیفته آزادی با الحان و ملودی های زیبا به گوش مردم جهان می رسید، اظهار داشت: چهارمین جشنواره نواهای انقلابی"ترنم بیداری"در بخش های اجرای صحنه ای، خیابانی – محیطی و بخش آواز(تک خوان) برگزار می شود.

به گفته وی، چهل سالگی انقلاب اسلامی(غرور ملی، بصیرت، استکبار ستیزی)، ایثار و شهادت(شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و شهدای ترور)، مدافعان حرم، نهضت مقاومت و بیداری اسلامی، مهدویت و نهضت انتظار، ایران(حماسی، ملی و میهنی) از موضوعات این جشنواره است.

مدیر فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، تصریح کرد:علاوه بر محورهای ذکر شده، آثاری که با بهره مندی از اشعار شاعران بومی، بازخوانی اشعار دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، مفاخر ملی مذهبی، سرداران و شهدای کاشان خلق و تولید شده باشد با نگاه ویژه در اولویت انتخاب قرار دارند.

فخرئی، افزود: در بخش صحنه ای، دانش آموزان دختر و پسر هر دو مقطع ابتدایی و دبیرستان در گروه های جداگانه ، در بخش آواز(تک خوان) برادران با هر رده سنی به عنوان تنها شرکت کنندگان این بخش با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی یادآور شد: در بخش خیابانی- محیطی نیز فقط برادران در رده سنی آزاد به صورت غیر رقابتی حاضر می شوند.

به گفته وی، شرکت در چهارمین جشنواره نواهای انقلابی" ترنم بیداری"را برای گروه های با احتساب نوازندگان حداقل 15 و حداکثر 20 نفر است.

فخرئی، با اشاره به اینکه گروه های شرکت کننده با ارائه معرفی نامه از طرف مدرسه و کانون می توانند فقط با ارسال یک اثر در این رقابت شرکت کنند گفت: به تمامی نفرات شرکت کننده گواهی حضور در جشنواره ، به مدارس برگزیده لوح تقدیر و به گروه های برگزیده تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایز اهدا می شود.

وی تصریح کرد: در فرایند این رویداد یک اثر ویژه به انتخاب ستاد برگزاری برای ساخت فیلم و اکران در رسانه های جمعی تعیین خواهد شد.

فخرئی با تاکید بر اینکه ثبت نام نهایی به صورت حضوری است افزود: آخرین مهلت حضور در چهارمین جشنواره نواهای انقلابی"ترنم بیداری"را پایان وقت اداری یکشنبه 28 بهمن ماه است.
وی گفت: پس از بررسی آثار ارسالی، گروه های شرکت کننده در روز پنج شنبه 9 اسفند ماه سال جاری در فرهنگ سرای مهر با یکدیگر رقابت می کنند.
مدیر فرهنگ سرای مهر با دعوت از علاقه مندان جهت شرکت در این رویداد فرهنگی هنری ، اذعان داشت: مدیران مدارس ، آموزشگاه های هنری ، گروه های نمایشی با مراجعه به فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به نشانی میدان شورا، بلوار شهیدان خاندایی، تماس با تلفن 55425434 و به ویژه نشانی در شبکه های اجتماعی mehrfarhangsara@ از آخرین اخبار جشنواره و نحوه برگزاری آن مطلع شده و دیگران را نیز تشویق به شرکت در این دوره از جشنواره کنند.
فخرئی گفت: این جشنواره به عنوان یکی از برنامه های حوزه فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود.
شایان ذکر است فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با مشارکت مدیریت آموزش و پرورش و نیز آموزشگاه هم اندیشان شهید هاشمی چهارمین جشنواره نواهای انقلابی"ترنم بیداری" را برگزار می کند.

 

انتهای پیام/م

 

نواهای انقلابی با طنین فجر در کاشان ترنم بیداری می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار