راه اندازی اتوبوس ویژه تشخیص رایگان ایدز در مهاباد

کارشناس بیماری‌های رفتاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد از راه اندازی اتوبوس ویژه تشخیص رایگان ایدز (HIV) در مهاباد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، آزاده وحیدی کارشناس بیماری‌های رفتاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: طرح راه اندازی اتوبوس ویژه تشخیص رایگان ایدز به صورت سیار در مناطق حاشیه شهر مهاباد در دهه فجر اجرا و در دیگر ایام نیز در مرکز بیماری‌های رفتاری و مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح با استفاده از ۲۰ میکرون لیتر خون فرد و قرار دادن آن در کیت مخصوص و اضافه کردن محلول بافر پس از چند دقیقه نتیجه آزمایش مشخص خواهد شد.

وحیدی گفت: تمام اطلاعات افراد در این زمینه به صورت بانک اطلاعات محرمانه‌ای خواهد بود و کسی امکان دسترسی به این اطلاعات را ندارد.

وی با اشاره به اینکه تشخیص سریع (HIV) نقش مهمی در درمان و کنترل بیماری دارد اضافه کرد: اگر افراد از وجود (HIV) در بدن خود آگاه باشند می‌توانند به راحتی از انتقال آن به دیگران جلوگیری کنند.

کارشناس بیماری‌های رفتاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: انتقال ویروس از مادر به نوزاد، شیر مادر آلوده به نوزاد، خون و فرآورده‌های خونی آلوده، وسایل تیز و برنده آلوده به ویروس و تماس‌های جنسی محافظت نشده از مهمترین راه‌های انتقال این ویروس است.

انتهای پیام/ج

اجرای طرح راه اندازی اتوبوس تشخیص رایگان ایدز در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.