طرح‌های مختلفی در دومین روز از دهه مبارک فجر در مناطق مختلف استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،دو طرح عمرانی شامل جدول گذاری و آسفالت ریزی معابر ۱۰ کوچه و خیابان‌های جهادکشاورزی، فجر و شهید شعبانی قره آغاج و همچنین توسعه، تعمیر و تجهیز کتابخانه عمومی چاراویماق با هزینه‌ای افزون بر ٧ میلیارد و ٨۰۰ میلیون ریال در شهرستان چاراویماق افتتاح شد.

دو طرح عمرانی هم در شهرستان هریس شامل افتتاح یک باب مدرسه ۴ کلاسه در مینق و دیوارکشی و محوطه سازی یک باب مدرسه در هریس با ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسید.

بهره برداری از ساختمان بیمه سلامت شهرستان خداآفرین هم در گرامیداشت دهه مبارک فجر با هزینه کرد ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

۱۰ طرح عمرانی از جمله تامین روشنایی مساکن مهر اسکو و سهند، ساختمان اداره امور برق شهر جدید سهند، تامین برق بازار روز ایلخچی و احداث ترانس تقویت ولتاژ روستای اسفنجان هم در مجموع با ۴۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه در شهرستان اسکو بهره برداری شد.

علاوه بر این نخستین سینما سیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو هم با هزینه کرد بیش از ۲ میلیارد ریال و قابلیت اکران همزمان فیلم‌های سینما‌های دیجیتالی کشور برای ۳۵۰ نفر در هر سانس به بهره برداری رسید.

۲۶ طرح عمران روستایی هم شامل ساختمان دهیاری، طرح هادی، جدول گذاری و اجرای کف پوش سنگی در مجموع با ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان مراغه افتتاح شد.

با افتتاح این طرح‌ها در ۲۱ روستای بخش مرکزی مراغه، نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار از مزایای آن‌ها برخوردار شدند.

واحد سبزه پاک کنی شهر خوشه مهر با اشتغال زایی برای ۵۰ نفر و ساختمان دهیاری روستای آخوند قشلاق در شهرستان بناب هم در مجموع با هزینه کرد بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

۴ طرح عمرانی - خدماتی هم با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در شهرستان عجب شیر افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل جدول گذاری و آب رو شهرک میلانی و بلوار شهدای عجب شیر، ۴ هزار و پانصدمین واحد نمونه مسکن روستایی در چنار و خیابان ۳۰۰ متری و آسفالت ۳ هزار مترمربع از معابر روستای چهاربرود است.

مرکز جامع سلامت دهستان رازلیق در شهرستان سراب هم به وسعت ۵۵۰ مترمربع و هزینه کرد بیش از ۱۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این طرح هزار و ۳۰۰ خانوار این دهستان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند می‌شوند.

بهره برداری از طرح‌های عمرانی - خدماتی شهرستان بستان آباد هم با هزینه کرد بیش از ۲۱ میلیارد ریال آغاز شد.

چهارمین مرکز توانبخشی معلولان، اجرای سنگ فرش، دیوارسنگی، تکمیل سالن پیش سرد کشتارگاه و نخستین مرکز تست مخازن سی ان جی با اشتغالزایی برای ۱۰ نفر از جمله این طرح هاست.

۱۱ طرح عمرانی هم با هزینه کرد بیش از ۱۵۶ میلیارد ریال در بخش کندوان میانه افتتاح شد.

هادی ۴۷ روستای بخش کندوان، بهسازی و نوسازی ۸۰ خانه روستایی، احداث فیدر جدید پست ۶۳ کیلو ولتِ ترک، مدرسه ۶ کلاسه خیرساز روستای ماهی آباد، گازرسانی به روستای حصار میدان داغی، کارگاه گلیم بافی و صنایع دستی روستای بالسین، گاوداری شیری ۵۰ راسی روستای ایشلقو و آبیاری تحت فشار پایاب سد صومعه کبودین از جمله این طرح هاست.

پایگاه سلامت اجتماعی شهرستان هوراند و مدرسه یک کلاسه تنباکولوق هم برای تحصیل ۹ دانش آموز پایه ابتدایی این روستا هم امروز به بهره برداری رسید.

برای این دو طرح ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

یک واحد کشت گلخانه‌ای هم با اشتغال زایی برای ۵ نفر و هزینه کرد ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان اهر افتتاح شد.

بهره برداری از طرح‌های آموزشی - عمرانی شهرستان شبستر هم در مجموع با هزینه کرد بیش از ۲۷ میلیارد ریال آغاز شد.

چمن مصنوعی مدرسه پسرانه شاهد شبستر، توسعه مدرسه دخترانه شاهد شبستر و همچنین مدرسه روستای درویش بقال، یک باب خانه محروم در روستای امیرزکریا و خیابان ۱۲ متری ارشاد شهر وایقان از جمله این طرح هاست که امروز به بهره برداری رسید.

واحد تولید مصنوعات چوبی آذرشهر هم با اشتغالزایی برای ۶ نفر و هزینه کرد ۶ میلیارد ریال از طرح‌های افتتاح شده امروز بود.

امروز همچنین بهره برداری از طرح‌های عمرانی – خدماتی شهرستان ورزقان شامل خیابان و آسفالت معابر روستا‌های آقابابا فرامرزی و دیزج ملک، اینترنت پرسرعت روستا‌های مزرعه شادی، جاجان و دستجرد و توسعه شبکه اینترنت شهر ورزقان و روستا‌های آبخواره، سیوان، آلچه قشلاق و آقابابا فرامرزی آغاز شد.

اجرای این طرح‌ها در مجموع حدود ۶۴ میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

انتهای پیام/ش

طرح‌های مختلف در گرامیداشت دهه فجر افتتاح شد

برچسب ها: اشتغال ، دهه فجر 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.