رییس بسیج اصناف کشور:

بازاریان به کمک دولت بیایند

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشورگفت: هم اکنون که دولت و ملت ایران درگیر جنگ اقتصادی با دشمنان است، باید بازاریان به کمک دولت بیایند و همراه دولت باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،غلامرضا حسن پور  در همایش تجلیل از بازاریان انقلابی شهرستان ملایر بیان کرد: دشمن می‌خواست بازاریان و اصناف را از انقلاب اسلامی جدا کند، اما نتوانست و امروز به کوری چشم دشمنان چهل سالگی انقلاب را با یکدیگر جشن می‌گیریم.

وی اضافه کرد: نقشه دشمن در ایجاد ناآرامی و به تعطیلی کشاندن بازار، توسط بازاریان در سال ۹۷ نیز نقش بر آب شد و بسیج اصناف نگذاشت این تعطیلی به سراسر کشور کشیده شود و این مردمی بودن انقلاب را نشان می‌دهد.

رییس بسیج اصناف کشور با بیان اینکه امروز چهل سال پایداری انقلاب را در جهان شاهد هستیم افزود: طبق فرموده‌های امام راحل (ره) در نخستین دیدار خود با بازاریان و اصناف، این بازار است که در تمامی عرصه‌ها پیشقدم بوده و یکی از قشر‌های عظیم متعهد به اسلام و انقلاب است.

حسن پور همچنین به نقش مهم و اثرگذار بازاریان در دوران‌های پس از پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و تقدیم ۱۰ هزار شهید اصناف اشاره کرد و گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، نخستین گروهی که به ندای امام خمینی (ره) پاسخ دادند، بازاریان و اصناف بودند.

وی تاکید کرد: هم اکنون نیز بازاران و اصناف در خدمت اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی است و می‌تواند با گرانفروشی مبارزه و با محتکران برخورد کنند.

به گفته وی باید کار را به مردم، بازاریان و فعالان اقتصادی متعهد واگذار کنیم تا بتوانیم بهتر به نفع مردم و محرومان کار کنیم و در این زمینه باید به مبانی امام راحل (ره) برگردیم.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور تاکید کرد: بسیج، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی کشور باید مبانی انقلاب امام خمینی (ره) را در این زمینه استخراج کرده و آن‌ها را از مجلس، دولت، قوه قضاییه و تمامی مجموعه‌ها مطالبه کنند.

حسن پور فعالان اقتصادی و بازاریان را در صف مقدم جنگ اقتصادی دشمن دانست و افزود: در شرایط کنونی که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، بازاریان و اصناف به خوبی توانستند آرامش بازار را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: اصناف و بازاریان امروز نیاز به دفاع و کمک دارند و قوای سه گانه و تمامی مجموعه‌های کشور باید به پشتیانی و حمایت از مجموعه اقتصادی بیایند و اصناف نباید در معادلات دولت حذف شود.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: در توزیع کالا‌های اساسی مردم علاوه بر فروشگاه‌های بزرگ، باید از سه میلیون واحد صنفی نیز استفاده کرد و در این راستا اگر کار را به مردم بسپاریم، دیگر شاهد صف‌های طولانی و سوء استفاده‌های بی جا در توزیع کالا‌های اساسی نخواهیم بود.

حسن پور تاکید کرد: یک بار دیگر همانند دوران جنگ تحمیلی، اصناف و بازاریان را در جنگ اقتصادی نیز امتحان کنیم و با یک برنامه ریزی منظم و کاربردی کار‌ها را پیش ببریم.

وی افزود: بسیج اصناف آمادگی همکاری لازم را با دولت و بخش خصوصی دارد تا از این فضایی که دشمن ایجاد کرده با موفقیت عبور کنیم.
رییس سازمان بسیج اصناف همدان نیز در این آیین گفت: انقلاب اسلامی ایران با تمامی فراز و نشیب‌ها و سختی‌هایی که از طرف دشمنان تحمیل شد، امروز ۴۰ سالگی خود را در اوج شکوه و عزت جشن می‌گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: در آغاز ورود به دهه ۵۰ انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی و اقتدار بیش از پیش انقلاب در عرصه‌های مختلف باشیم.
رییس سازمان بسیج اصناف همدان همچنین ملایر را یکی از شهرستان‌های ویژه استان و در تقسیمات کشوری دانست و بیان کرد: مردم این شهرستان بویژه بازاریان و اصناف آن همواره در تمامی عرصه‌های انقلاب پای کار بودند.

در این همایش از بازاریان انقلابی، اتحادیه‌های اصناف و فرماندهان بسیج دستگاه‌های اجرایی شهرستان ملایر تجلیل شد.

در حال حاضر ۱۴ هزار واحد صنفی با بیش از پنج هزار بسیجی فعال، ۳۱ اتحادیه اصناف و ۱۷ پایگاه بسیج اصناف در شهرستان ملایر فعالیت می‌کنند.

منبع ایرنا

انتهای پیام / ا

بازاریان و اصناف در خدمت اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.