واگذاری غرفه‌های میادین به ایثارگران از طریق مزایده امکان پذیر می‌شود

اعضای شورای شهر لایحه واگذاری ۲ درصد غرفه‌های تره‌بار به ایثارگران از طریق مزایده را تصویب کردند.

واگذاری غرفه‌های میادین به ایثارگران از طریق مزایده امکان پذیر می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان برگزاری صد و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران که در نوبت عصر برگزار شد، لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین حق بهره‌برداری از غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار بررسی شد.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه این غرفه‌ها هر چند وقت یکبار به مزایده گذاشته می‌شوند، اظهار کرد: سازمان میادین میوه و تره‌بار حدود ۲۴۱ بازار و میدان دارد که در مجموع دارای ۲ هزار و ۵۰۰ غرفه است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ غرفه سازمان میادین و میوه و تره‌بار در اختیار ایثارگران است و بقیه آن‌ها برای عموم شرکت کنندگان به مزایده گذاشته می‌شود، اظهار کرد: چون همه غرفه‌های این سازمان در سطح یکسان نیستند و به غرفه‌های ضعیف، متوسط و قوی تقسیم می‌شوند لذا از برخی از آن‌ها بیشتر استقبال می‌شود.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه در این لایحه پیشنهاد شده تا غرفه‌ها به شکل مزایده واگذار شوند، اظهار کرد: در این شرایط غرفه‌های ضعیف و قوی در یک سبد ارائه می‌شوند تا از این طریق غرفه‌های ضعیف بدون متقاضی نمانند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال ۹۷ قیمت پایه برای مزایده این غرفه‌های پیشنهاد شده بود، تصریح کرد:، اما در مجموع بهره‌برداری از برخی غرفه‌ها چندبرابر بوده است.

وی با بیان اینکه موقعیت برخی غرفه‌ها طوری است که به راحتی با بیش از قیمتی مانند قیمت مزایده به بهره‌برداری و سود می‌رسند، گفت: پیشنهاد جدید سازمان میادین این است که در قالب تبصره ۶ لایحه، به شهرداری اجازه داده شود تا به منظور تصویب قیمت عادلانه و مناسب محصولات و کالا‌های پروتئینی از تولیدکنندگان معتبر با رعایت اعمال تخفیفات ویژه به مدت یک سال اقدام کند.

صدراعظم نوری با اشاره به ۲ هزار و ۵۰۰ غرفه سازمان میادین و تره‌بار، افزود: پیشنهاد می‌کنم که حق بهره‌برداری که به ایثارگران داده می‌شود، از طریق مزایده انجام شود، زیرا در بسیاری از موارد غرفه‌ها به ایثارگران واگذار شده، اما آن‌ها غرفه‌ها را با چند برابر قیمت به افرادی دیگر داده‌اند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد دیگر من این است که حق بهره‌برداری از غرفه‌ها توسط ایثارگران به اداره کل ایثارگران شهرداری برسد، گفت: در این صورت در نحوه واگذاری‌ها نظارت بیشتری وجود خواهد داشت.

در نهایت کلیات این لایحه با ۱۷ موافق تصویب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار