برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در لاهه

مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور جمع کثیری از ایرانیان مقیم هلند در شهر لاهه برگزار شد.

برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در لاههبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ مراسم مردمی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمع کثیری از ایرانیان مقیم هلند و همچنین علاقمندان به انقلاب اسلامی از دیگر ملیت‌های مقیم هلند در شهر لاهه برگزار شد.

در این مراسم که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه و رایزنی علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه اروپا برگزار شده بود، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند و مجتبی صدیقی معاون دانشجوئی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ایراد سخن پرداختند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران در طی چهل سال گذشته علی‌رغم همه تهدید‌ها و فشار‌ها مانند تحریم، کودتا و جنگ تحمیلی در حوزه‌های مختلف دستاورد‌های بزرگی داشته است.

علیرضا جهانگیری ایجاد یک نظام مردم‌سالار دینی، تحقق حاکمیت اسلام تحت نظر، ولی فقیه، ایجاد خود باوری در مردم ایران و تحقق استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از جمله دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ایران دانست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران استقلال کامل ایران در سیاست‌های داخلی و خارجی را موضوع مهمی ارزیابی و تأکید کرد: مسئولین جمهوری اسلامی در سیاستگذاری‌های خود از کسی دستور نمی‌گیرند؛ و مردم با شرکت در انتخابات مختلف از جمله ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شورا‌ها و مجلس خبرگان رهبری مسئولین مختلف را انتخاب می‌کنند و از این رو مردم حق تعیین سرنوشت خود را دارند.

علیرضا جهانگیری همچنین تصریح کرد: همانگونه که حضرت آیه الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری فرمودند، چهل سال زمان طولانی نیست و ما در ابتدای مسیر هستیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم پایبندی مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبیین آن برای فرزندان و نسل‌های بعدی افزود: دشمنان به دنبال نا امید کردن مردم از سرنوشت کشور هستند.

علیرضا جهانگیری با اشاره به پایان دوره ماموریت خود در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه ظرف یکی دو ماه آینده، تأکید کرد: ظرف پنج سال گذشته پیشرفت‌های خوبی در روابط ایران و هلند انجام شده و حجم مناسبات دو کشور ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به سفر سه وزیر هلندی و همچنین سفر هیات پارلمانی هلند به تهران پس از چهارده سال به کشورمان تأکید کرد: وزیر امور خارجه و وزیر جهاد کشاورزی نیز از جانب جمهوری اسلامی ایران به هلند سفر کرده اند. همچنین ده‌ها هیات در حوزه‌های مختلف بین دو کشور مبادله شده و تفاهمات خوبی بین دو کشور انجام شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین ارتقاء خدمات کنسولی در جهت افزایش کیفیت خدمت رسانی به ایرانیان و مراجعین هلندی را از دیگر تحولات در سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند عنوان و تصریح کرد: تلاش برای انجام حداکثری امور مراجعین به سفارت به صورت غیرحضوری و در اسرع وقت از طریق راه‌اندازی سامانه‌های مختلف کنسولی به صورت اینترنتی و ارائه خدمات به صورت پستی از جمله تحولات می‌باشد.

مسابقه و سرگرمی، اجرای موسیقی سنتی ایرانی و پخش کلیپ از فرمایشات مقام معظم رهبری و حماسه مردم در زمان انقلاب اسلامی از دیگر بخش‌های مراسم مردمی جشن پیروزی انقلاب اسلامی بود.

همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکس و کتاب و نمایشگاهی از کار‌های بافتنی زنان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برگزار شده بود که مورد استقبال و بازدید حضار قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار