زندگی نامه شهید کریم تیموری زاده

گوشه‌ای از زندگی نامه زندگی نامه شهید کریم تیموری زاده یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید کریم تیموری زاده یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:

شهید کریم تیموری زاده آذر در سال ۱۳۳۸ در محله سیدجواد در یک خانواده فقیر و متدین و مذهبی به دنیا آمد. شهید سال دوم دبیرستان بود (۱۶ ساله) وارد ارتش شد و به تهران رفت و در ستاد بزرگ تهران مشغول خدمت شد؛ و بعد از پیروزی انقلاب و با آغاز جنگ تحمیلی در سال ۵۹ داوطلبانه اعزام جبهه‌های حق علیه باطل شد و در منطقه ایلام بر اثر شلیک توپخانه بعثی عراق شهید شد. وضعیت خانواده اش از نظر اقتصادی در سطح متوسط و پایین‌تر از متوسط بود. شهید از نظر اخلاقی یک فرد با اخلاق، دارای حوصله و صبر بیشتر و در حد یک فرد اجتماعی بود به طوری که همه بچه‌های محله و فامیل و ... او را دوست داشتند. ایشان از بچگی دارای روحیه ورزشکاری و انسان دوستی بود. به طوری که فقر و ظلم‌های جامعه و فسادی که جامعه را فرا گرفته بود او را رنج می‌داد و همیشه از فساد جامعه ناراحت بود.

فعالیت‌های سیاسی شهید بعد از انقلاب در محدوده داخل ارتش بود و ایشان نماز شب را هیچ وقت ترک نمی‌کرد و به موقع نمازش را می‌خواند و یک روز روزه خود را نمی‌خورد و دوست داشت همیشه نماز را به صورت جماعت در مسجد برگزار کند و زیاد به مسجد می‌رفت. نظر ایشان درباره منافقین و گروهک‌های ضدانقلاب بسیار تند و از آن‌ها به عنوان گروهک ضدمردمی و ضدولایت و مرتد یاد می‌کرد. چون ایشان از عراق مخالف بود شخصاً داوطلبانه به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد. توصیه ایشان قبل از شهادت این بود که جبهه‌ها را حتی یک لحظه خالی نگذارند و هر کس نسبت به وظیفه خود در جبهه‌ها حضور یابد و با حق علیه باطل بجنگند. ایشان از نظر فنی به کار‌های ترانزیستوری و ساختن رادیو و ... علاقه نشان می‌داد و از نظر ورزش و رزمی به ورزش بوکس علاقه داشت و یکی از قهرمانان آذربایجان غربی و ایران بود. سرانجام شهید در سال ۵۹ پس از رشادت‌ها و نبرد با کفّار در منطقه ایلام بر اثر شلیک توپخانه دشمن بعثی به فیض شهادت نائل آمد روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید کریم تیموری زاده

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار