انتقاد ترکیه از دخالت آشکار کشور‌های غربی در امور داخلی ونزوئلا

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از حمایت کشور‌های غربی از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا خواستار عدم دخالت آن‌ها در امور داخلی این کشور شد.

انتقاد ترکیه از دخالت آشکار کشورهای غربی در امور داخلی ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز یکشنبه تأکید کرد پشتیبانی برخی کشور‌ها از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، بحران این کشور را عمیق‌تر می‌کند.

مولود چاووش اوغلو دفاع از اقدامات غیرقانونی رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا را تشدید بحران و نوعی شکنجه مردم این کشور دانست.

او با این حال از کشور‌های حامی خوان گوایدو خواست برای حل بحران کنونی ونزوئلا از راهکار گفتگو حمایت کنند.

به گفته وزیر خارجه ترکیه «مشکلی در یک کشوری وجود دارد، جرقه‌ای که هر لحظه می‌تواند به آتشی بزرگ تبدیل شود. آن‌ها (کشور‌های حامی گوایدو) می‌بایست برای حل این مشکل از طریق گفتگو مشارکت می‌کردند».

چاووش اوغلو همچنین تأکید کرد «بحران ونزوئلا با دخالت خارجی شعله‌ور شد و مردم ونزوئلا هم‌اکنون با این رویکرد (دخالت خارجی) شکنجه می‌شوند».

تنش اخیر در ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو، رئیس مخالفان دولت ونزوئلا  در اقدامی غیرقانونی و با چراغ سبز آمریکا، اروپا و برخی از کشور‌های منطقه خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا معرفی کرد در حالی که مردم ونزوئلا چند ماه قبل در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کرده بودند. گوایدو همچنین در ادامه اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنانه خود با انتشار پیامی تصویری از مردم ونزوئلا خواست  علیه دولت قانونی این کشور به خیابان‌ها بیایند.

در حالی  آمریکا، رژیم صهیونیستی، کشور‌های اروپایی و منطقه خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانند که روسیه، ایران، چین، ترکیه، مکزیک و چند کشور‌ دیگر اعلام کردند مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار