افتتاح کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد

کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد با زیربنای ۲۲۰ مترمربع در روستای دستگرد بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،رضایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در آیین افتتاح کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مفتخر هستیم که با سرافرازی و سربلندی تمام قد ایستاده ایم و با وجود تلاطم جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی دشمنان به پشتوانه انقلاب مان کمر خم نکرده ایم.

وی با بیان اینکه با تأسیس کتابخانه می‌توان سد محکمی در مقابل جنگ فرهنگی دشمنان برپا کرد، افزود: امروزه فضای مجازیِ مسموم، نظیر استفاده بی رویه و بدون کنترل از تلفن‌های همراه میدان نبرد دشمن است و کتابخانه‌ها با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع می‌توانند سنگری مستحکم در مقابل این آسیب‌ها باشند.

رضایی گفت: کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد روستای دستگرد با حمایت همه جانبه مسئولان، جامعه خیّرین و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی افتتاح می‌شود و با گشایش هر کتابخانه و رونق آن به طور حتم آسیب‌های اجتماعی به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی افزود: همه افراد جامعه در هر جایگاهی حتی با اهدای یک نسخه کتاب به نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌توانند گام ارزنده‌ ای در ترویج اندیشه، آگاهی و دانایی بردارند.

نیازی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند نیز با ارزیابی آماری از نحوه شکل گیری این مکان فرهنگی گفت: این کتابخانه در یک طبقه و با وسعت ۲۲۰ مترمربع و هزینه‌ ای بالغ بر ۲ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال ساخته و تجهیز شده است.

ناصری فرماندار بیرجند نیز افزود: ساخت کتابخانه راهکاری مناسب برای درمان بنیادین درد‌های اجتماع است و افتتاح این کتابخانه هدیه‌ای فرهنگی به جوانان، نوجوانان و دانش آموزان این روستا است.

سه کتابخانه روستایی دیگر نیز در شهرستان نهبندان و در روستا‌های بَندان، بیچِند و چاهداشی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/غ

افتتاح سه کتابخانه روستایی در خراسان جنوبی

برچسب ها: کتاب ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار