ساخت اسکله‌های شناور با توان متخصصان داخلی بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: رمپ فلزی شناور چندمنظوره بندر سیریک به همت متخصصان ایرانی در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، منصور آرامی، عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع و هادی حق شناس عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی که برای شرکت در رویداد روز جهانی تالاب‌ها به استان هرمزگان سفر کرده بودند، از تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی و پروژه‌های در حال انجام آن نیز بازدید کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن ارائه توضیحاتی به اعضای هیات عامل سازمان بنادر در خصوص یکی از پروژه‌های مهم در دست اقدام برای رونق بخشی به بنادر سواحل مکران، گفت: رمپ فلزی شناور بندر سیریک با تکیه بر دانش و توان فنی متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده و پس از پایان عملیات ساخت آن تا پایان بهمن ماه سال جاری، از طریق دریا به این بندر واقع در شرق استان هرمزگان و سواحل مکران منتقل می‌شود.

اله مراد عفیفی پور طول این اسکله را ۳۰ متر، عرض ۲۰ متر، ارتفاع حدود ۳ متر و آبخور آن را ۷۰ سانتیمتر عنوان کرد.

به گفته وی، نوع فنداسیون این اسکله شناور، از جنس بتن و وزن سازه فولادی آن ۱۶۰ تن است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعتبار اجرای این پروژه را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده است.

وی با بیان اینکه پروژه مذکور در مراحل پایانی قرار دارد، اضافه کرد: پروژه طراحی و ساخت این اسکله فلزی دو ماه و نیم طول می‌کشد و اجرای آن برای ۳۵ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

لازم به ذکر است، بندر چندمنظوره سیریک با ۳۴ هکتار وسعت حوضچه، پس از بندر شهید رجایی از بزرگترین حوضچه در محدوده سواحل استان هرمزگان برخوردار است. طول بازوی اصلی این بندر ۱۴۰۰ متر و طول بازوی فرعی آن ۸۷۹ متر است.

انتهای پیام/ب

جزییات ساخت اسکله های شناور در بندر شهید رجایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.