رئیس دانشگاه خواجه نصیر:

تمام دستاورد‌های انقلاب با حضور دانشجویان و دانش آموختگان است

خاکی صدیق گفت: آموزش عالی به طور مستقیم و غیر مستقیم در دستاورد‌های امروز نقش داشته و با حضور دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه این کشور بوده است.

تمام دستاورد‌های انقلاب با حضور دانشجویان و دانش آموختگان استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب و نودمین سالگرد تاسیس این دانشگاه گفت: تمام دستاورد‌های ما در راستای عملکرد اساتید و دانشگاهیان قبل از انقلاب است، برخی از دستاورد‌ها مختص به چند دهه اخیر است؛ مانند دیجیتال، کارآفرینی، فناوری و غیره که در گذشته وجود نداشته و نمی‌توانیم بگوییم چرا انجام نشده‌ است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر صدیق افزود: دانشگاه‌ها پیش از انقلاب با حضور افراد خارجی در امر آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی مجالی پیدا نمی‌کرد. پس از انقلاب این محدودیت از بین رفته و در این چهار دهه فرصتی خوب برای شکوفایی اساتید و دانشجویان در حوزه‌های مختلف  ایجاد شده است تا به خودباوری رسیده و اهدافی را دنبال کنند.

وی گفت: ما و تمامی متولین امر به کاستی و مشکلات و فراز و نشیب‌ها واقف هستند و می‌توانیم لیستی از این‌ موضوعات را ارائه دهیم، در تلاش هستیم این‌ها را برطرف کنیم.

خاکی صدیق اظهار کرد: هدف از بیان و مقایسه نوعی اطلاع رسانی است؛ این نکات باعث تقویت و اعتماد به دانشگاهیان شده تا شکوفایی بیشتر داشته باشند؛ این توانمندی‌ها برای اساتید و پژوهشگران بازگشت سرمایه انجام شده را چند برابر می‌کند، نمی‌توانیم خدمات دانشگاه را در کشور با خدمات هیچ نهادی دیگر مقایسه کنیم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت:‌ امروزه شرکت‌های چند ملیتی در تمام حوزه‌ها در جهان حضور دارند، اما این یک موفقیت است که در ایران این حضور کم‌رنگ‌تر بوده و دانشگاهیان خودمان در این عرصه‌ها حضور پیدا می‌کنند، بیان دستاورد‌ها به این معنا نخواهد بود که ما و متولیان امر کاستی‌ها و مشکلات، پستی‌ها و بلندی‌ها را نمی‌دانیم، ما به آن‌ها واقف هستیم و تلاش می‌کنیم آن‌ها را از بین ببریم. دستاورد‌هایی که توسط رسانه‌ها نیز بیان می‌شوند نیز در نقش آموزش عالی به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشاره دارند.

وی ادامه داد: همه دستاورد‌های انقلاب با حضور دانشگاهیان و یا دانش‌آموختگان دانشگاهیان کشور می‌باشد. در شمایی کلی از دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی می‌توانیم بگوییم ۷ هزار و ۳۰۰ دانشجو در حال تحصیل هستند که ۳ هزار و ۱۸۰ نفر از آن‌ها در مقطع کارشناسی، ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۷۲۰ نفر در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند. ۹۲ نفر در درون رشته‌های مشترک و ۷۲۰ نفر آموزش‌های الکترونیک در حال تحصیل هستند.

خاکی صدیق گفت: ما در دانشجویان در حال تحصیل ۷۲ نفر افراد خارجی داریم که شامل ۳۴ نفر در مقطع کارشناسی، ۲۲ نفر کارشناسی ارشد و ۱۹ نفر دکترا را شامل می‌شوند. اعضای هیئت علمی این دانشگاه شامل ۳۱۶ نفر می‌باشد که ۶۹ نفر از آن‌ها استاد تمام، ۹۷ نفر از آن‌ها دانش‌یار، ۱۴۰ نفر از آن‌ها استادیار و ۱۰ نفر از آن‌ها مربی‌ هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار