اجرای بهینه ماموریت‌ها با بکارگیری از فناوری‌های نوین

اجرای بهینه ماموریت‌ها با بکارگیری از فناوری‌های نوین دستاورد‌های پلیس در تامین امنیت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران، گفت: با درخشش انقلاب اسلامی تحولی اساسی در باور‌ها، راهبرد‌ها و ظرفیت‌های درونی و شگرف ملت ایران پدید آمد که نتیجه آن دستیابی به قله‌های عظیم علمی، فن آوری و دفاعی کشور در بین کشور‌های دنیا بوده است.

وی امنیت را از بنیادی‌ترین نیاز و مهمترین عامل توسعه در یک جامعه برشمرد و افزود: نیروی انتظامی با نگاهی عمیق به توسعه و تغییر و تحولی زیربنایی در امور جاری کشور توانسته با دستیابی به فن آوری‌های نوین علمی به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

سردار میرفیضی با بیان این که امروز پلیس در مسیر و تراز جمهوری اسلامی قرار گرفته است، گفت:از مهمترین اهداف نیروی انتظامی در دستیابی به فن آوری‌های علمی و تخصصی متناسب با نیاز روز جامعه و فراتر از آن ایفای نقش بی بدیل نیروی انتظامی با ماهیت ارزش مدار در حفظ کیان و موجودیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرمانده انتظامی مازندران، پاسداری از ارزش‌های اسلامی و کمک به دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی را از اهداف زیربنایی نیروی انتظامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: تحول اساسی در ساختار سازمان و نظام‌های پلیس و حرکت به سمت پلیس در تراز جمهوری اسلامی در شان مردم عزیز ایران اسلامی از بارزترین نکات در حرکت پلیس به سمت خودکفایی علمی و عملی بوده است.

وی با اشاره به تغییر رویکرد تهدید محوری پلیس به جامعه محوری و تحول پلیس در حوزه‌های اجتماعی، گفت: توجه به ضرورت و اهمیت پیش بینی برای تحقق پیشگیری اجتماع محور و آگاهسازی عمومی از طریق شیوه‌های متنوع آموزش همگانی و ارائه خدمات مشاوره‌ای است.

وی ارتقاء کمی و کیفی خدمات انتظامی و اجرای بهینه ماموریت‌ها با بکارگیری از فناوری‌های نوین را از دیگر دستاورد‌های پلیس در تامین امنیت برشمرد و افزود: ایجاد فضایی امن برای بهره برداری خانواده‌ها از مواهب خدادادی، دفاع از حریم و کیان خانواده و تلاش برای امنیت دانش آموزان از رویکرد‌های ناجا در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، با اشاره به حرفه‌ای سازی و تخصص محورنمودن پلیس متناسب با نیاز‌های جامعه، تقویت مهارت‌های تخصصی و پژوهشی، مهار، کاهش و کنترل جرائم با افزایش اقدامات مبتنی بر پیشگیری انتظامی را از جمله اقدامات پلیس در حوزه‌های تحولی ناجا عنوان کرد.
وی گفت: تحول اساسی در کشف جرائم با استفاده از تکنیک‌ها و ابزار‌های نوین، تحول در حوزه تحقیقات جنایی، توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی، تقویت جایگاه پلیس در عرصه بین الملل، افزایش چشمگیر توان رزمی و عملیاتی پلیس، تقویت و کنترل مرز با استفاده از تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی از مهمترین دستاورد‌های پلیس در عرصه انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به معضلات ناشی از مصرف مواد مخدر که امروزه دنیا در مبارزه با آن با نوعی مشکل مواجه شده است، گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تقدیم بیش از ۳۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز یکی از سازمان‌های پیشتاز دنیا در عرصه مبارزه با این پدیده شوم شناخته شده است.

سردار میرفیضی راه اندازی پلیس فتا و مبارزه بی وقفه و مستمر با انواع جرائم سایبری، گسترش آموزش‌های حرفه‌ای و مهارتی پلیس مبتنی بر تغییرات اجتماعی و نیاز‌های نوشونده جامعه را از جمله دستاورد‌های پلیس در جمهوری اسلامی برشمرد و افزود:تحول اساسی در نظام تربیت و آموزش ناجا، خوشایند سازی محیط‌های انتظامی و محل‌های رجوع مردم، تحول در مدیریت ترافیک و پیشرفت ناجا در صنعت هواپیمایی از دستاورد‌های نیروی انتظامی در چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی است.

فرمانده انتظامی مازندران، خودکفایی در تامین و نوسازی تجهیزات پشتیبانی مورد نیاز رده‌های عملیاتی را دستاورد دیگر نیروی انتظامی در حوزه‌های امنیتی و انتظامی برشمرد وگفت: با توجه به نیاز کشور به تولید اشتغال و توجه به تولیدات داخلی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پیش گام‌ترین و جدی‌ترین سازمان در مبارزه با جرائم اقتصادی است.

سردار میرفیضی اجرای طرح‌های سازندگی، محرومیت زدائی و کمک به حادثه دیدگان ناشی از بلایای طبیعی را از افتخارات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اظهار داشت: توسعه مشارکت‌های اجتماعی و مردمی، توسعه خدمات بهداشت و درمانی، برون سپاری بخشی از ماموریت‌ها برای سهولت در دسترسی مردم به خدمات انتظامی از مهمترین محور‌های مورد توجه و دستاورد‌های پلیس در طول چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/آ

ماهیت دستاورد‌های علمی و تخصصی پلیس در چهل سال انقلاب ارزشمداری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.