رئیس دانشکده سما اردبیل:

اولین مرکز اس سی دی شمال غرب کشور در اردبیل افتتاح شد

رئیس دانشکده سما اردبیل گفت: اولین مرکز شایستگی و مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای دانشجویان استان، در دانشکده سما اردبیل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اثنی عشری, رئیس دانشکده سما اردبیل در آیین افتتاح اولین مرکز اس سی دی شمالغرب کشور در دانشکده سما اردبیل افزود: اولین مرکز شایستگی فنی و حرفه‌ای دانشجویان موسوم به اس سی دی، با همکاری استانداری اردبیل، اداره فنی و حرفه‌ای، و دانشگاه ازاد اسلامی اردبیل افتتاح شد، که هدف آن ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان محسوب می‌شود، که بتوانند پس از فراغت از تحصیل جذب بازار کار شوند.

وی تصریح کرد:این مرکز در قالب کارگاه‌هایی از قبیل بتن، برق، جوش، آسانسور به عنوان اولین مرکز شمال غرب کشور در محل دانشکده سما اردبیل از امروز رسما آغاز به کار کرد.

رییس دانشکده سما گفت:یکی از دغدغه‌های جامعه ما بحث اشتغال و ایجاد کسب و کار‌های نو است و متاسفانه آمار فارغ التحصیلان بیکار در کشور ما بالاست که هدف اصلی دانشکده سما کاهش این آمار و آماده سازی دانشجویان فارغ التحصیل برای ورود به بازار کار است و وجود مرکز‌هایی مانند اس سی دی می‌تواند به این امر جامه عمل بپوشاند.

اثنی عشری ادامه داد:خوشبختانه حدود ۷۰ درصد از دانشجویان دانشکده سما بعد از اتمام تحصیل وارد بازار کار می‌شوند که هدف ما به ۱۰۰ در صد رساندن این آمار است.

وی گفت: ما باید نیاز‌های استان را در حوزه‌های مختلف بررسی کرده و نیروی لازم را تربیت کنیم تا فارغ التحصیلان دانشگاه به عنوان یک کارافرین وارد بازار کار شده و شاهد کاهش آمار بیکاری در جامعه و رونق اقتصادی کشور باشیم.

انتهای پیام/ح

ایجاد اشتغال و کسب و کارهای نو در اردبیل

برچسب ها: دانشگاه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار