افتتاح مسکن در روستای چاه عباس اردونی نهبندان

۲ واحد مسکونی و صندوق همیاری در روستای چاه عباس اردونی نهبندان افتتاح شد

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، با حضور فرماندار نهبندان، امام جمعه نهبندان، امام جمعه شوسف، مدیران دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی دو باب واحد مسکونی به متراژ 66 مترمربع و با هزینه بالغ بر 75 میلیون تومان در روستای چاه عباس اردونی نهبندان افتتاح شد.
 
این دو واحد مسکونی که توسط موسسه خیریه امام علی(ع) شهرری ساخته شده به دو خانواده بی سرپرست اهدا شد.
 
همچنین ساختمان صندوق همیاری این روستا نیز با 80 مترمربع زیربنا و هزینه بالغ بر 65 میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
 کساء، رییس هیأت مدیره موسسه خیریه امام علی(ع) و رییس ستاد توان افزایی مناطق کمتر توسعه یافته کشور در این افتتاحیه با تاکید بر ضرورت تقویت صندوق های همیاری به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز روستاییان، از ایجاد صندوق قرض‌الحسنه همیاری  در روستاها خبر داد.
 
وی افزود: احیای صندوق های حمایتی، با هدف یاری رسانی به روستاییان و كشاورزان و تأمین منابع مالی مورد نیاز آنان، ایجاد و گسترش فعالیت های درآمدزا، راه اندازی و تثبیت کسب و کار، ترويج فرهنگ پس انداز  و ارتقاء فرهنگ توليد و افزایش سرمایۀ اجتماعی است.
 
 کساء  بیان کرد: برای نخستین بار «صندوق همیاری روستایی» توسط مؤسسه خیریه امام علی(ع) شهر ری در تعدادی از روستاهای استان خراسان جنوبی تشکیل و نتایج آن  منجر به توسعه به سایر نقاط کشور شد.
 
رییس ستاد توان افزایی مناطق کمتر توسعه یافته کشور مدیریت این صندوق‌ها را بر عهده روستاییان و معتمدین روستا دانست و افزود: از جمله ویژگی های ایجاد صندوق های همیاری افزايش تعامل اجتماعی، تقويت فرهنگ كمک به همنوع، ايجاد اشتغال، افزايش درآمد و بهبود معيشت خانوار، جلوگيری از مهاجرت و حفظ بنيان خانواده است .
 
انتهای پیام / ط ا

 دو باب واحد مسکونی در روستای چاه عباس اردونی افتتاح  شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.