لطفاً صاحبان فیلم ارقام مشارکت بنیاد فارابی را اعلام کنند

بنیاد سینمایی فارابی لیستی از اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر که تحت حمایت این مرکز سینمایی ساخته شده را منتشر کرد.

شفاف‌سازی مالی نُقل محافل سینمایی/ شفافیت گردش حساب‌های مالی از بنیاد سینمایی فارابی شروع شد/به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بنیاد سینمایی فارابی لیستی از اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر که تحت حمایت این مرکز سینمایی ساخته شده را منتشر کرد که بخشی به صورت مشارکت و برخی با اعطای وام صورت گرفته است.

در میان این اسامی نام فیلم‌ها و افرادی به چشم می‌خورد که گاهی نقدهای متفاوت و منفی به حمایت نکردن ارگان‌های دولتی دارند!


بیشتر بخوانید: حمایت بنیاد سینمایی فارابی از ۱۲ اثر در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر


مدتی است که با فشارهای مختلف خبرگزاری‌ها و فضای مجازی، تخلفات مالی و سروسامان دادن به این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است که البته حوزه سینما نباید از این قاعده مستثنی باشد و باید به دور از نگاه تهمت این هنر صنعت را هم بررسی کرد.

در این راستا مدتی است سرمایه‌گذاری در فیلم‌های سینمایی سوال بیشتر اهالی رسانه در محافل مختلف شده که از اکثر فیلمسازان و دست‌اندرکاران یک پروژه پرسیده می‌شود. البته در موارد اندکی این سوال نتیجه داده است؛ اما اگر همین روند پیش برود، پیش بینی می شود اتفاقات مثبت بیشتری در این حوزه رخ بدهد.

با توجه به بحث شفاف سازی در حوزه مالی انتظار می‌رود سینماگران  با صداقت پا به عرصه گذاشته و همراه شوند.


بیشتر بخوانید: جزئیات حمایت بنیاد فارابی از فیلم‌های جشنواره فجر/ مدیرعامل فارابی به حواشی‌ واکنش نشان داد


اکنون که بنیاد سینمایی فارابی لیست خود را منتشر کرده لازم است صاحبان همه آثار مبالغ و نحوه حمایت‌های خود را اعلام کنند. در این میان بودند کسانی چون سعید ملکان که در نشست خبری فیلم سینمایی «تختی» از صرف هزینه هشت و نیم میلیارد تومان برای ساخت فیلمش خبر داد که سه و نیم میلیارد آن را بنیاد سینمایی فارابی مشارکت کرده و مابقی را خود هزینه کرده است.

همچنین سیاوش حقیقی تهیه کننده «خون خدا» از مشارکت سی درصدی و دویست میلیون تومانی فارابی خبر داد. علی مصفا یکی دیگر از تهیه کنندگان سینما نیز برای اکران فیلم «یلدا» از حمایت بنیاد فارابی استفاده کرد.

با این روند شفاف سازی در سینما، امید می‌رود  سایر سینماگران نیز که مورد حمایت فارابی هستند، با اعلام ارقام تولید به سوی شفاف سازی پیش بروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.