کیادربندسری: تبانی در تیم ملی اسکی را به رئیس فدراسیون گزارش دادم

ملی پوش اسکی گفت: تبانی صورت گرفته در رابطه با چینش بازیکنان در تیم ملی را به رئیس فدراسیون اسکی گزارش دادم.

کیادربندسری: تبانی در تیم ملی اسکی را به رئیس فدراسیون گزارش دادممحمد کیادربندسری ملی پوش اسکی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: نام من از تیم ملی اسکی آلپاین خط نخورده است. من به همراه ۴ ورزشکار دیگر به قهرمانی جهان سوئد اعزام می شویم تا در این رقابت شرکت کنیم. چون در ۳۰ نفر اول دنیا ورزشکاری نداریم مجبوریم در انتخابی پیش از مسابقه جهانی شرکت کنیم و اگر بتوانیم در ۲۵ نفر اول قرار بگیریم مستقیم در فینال قهرمانی جهان شرکت خواهیم کرد. اما اگر نتوانیم در بین ۲۵ ورزشکار قرار بگیریم، بازیکن ایرانی که در رنکینگ جهانی امتیاز بهتری دارد در مسابقه شرکت خواهد.

بهترین امتیاز در رنکینگ جهانی من بودم

او ادامه عنوان کرد: تا الان بهترین امتیاز جهانی برای من بوده است ولی متاسفانه سرما خوردم و در دو مسابقه جوانان دیروز و امروز که در پیست دیزین برگزار شد شرکت نکردم. این دو مسابقه در رده جوانان بوده که تیم بزرگسالان را نیز در آن گنجاندند. آن ها در غیاب من با هم دیگر تبانی کردند تا با آرام اسکی کردن مهره های دلخواه خودشان را تبدیل به نفرات برتر کنند. دوستان قدیمی من و افرادی که با آن ها نان و نمک خورده ام این اقدام را علیه من انجام دادند‌.

او افزود: ورزشکارانی که از من عقب تر بودند در این رقابت با آرام اسکی کردن دوستان پهلوان منش جلو افتادند‌. امتیاز آنها در این دو مسابقه از من بیشتر شده است و اگر قرار باشد بازیکنی در فینال به رقابت بپردازد این بازیکنان هستند. در صورتی که آنها حتی یکبار هم در فصل جدید نتوانستند در مسابقات از من در ثبت زمان پیشی بگیرند. تبانی انجام شده است و این بازی همچنان ادامه دارد.

اتفاقات اسکی بدون اطلاع رئیس فدراسیون اسکی است

کیادربندسری اظهار کرد: من هنوز از تشکیل کمیته انضباطی اطلاعی ندارم. هر آنچه که اعلام کردم طبق تجربیات ۲۰ ساله ای که از این رشته دارم است. من در این مدت زمان شاهد چنین تبانی هایی بودم اما آن زمان با آوردن ورزشکار خارجی صورت می گرفت و برای ارتقاء اسکی ایران بود نه شخص خاص. مسئولان فدراسیون ورزشکاران خارجی می آوردند تا تیم ملی از نظر پوئن جهانی ارتقا پیدا کند.

من به کسی توهین نکرده ام و فقط طبق مستنداتی که وجود داشته است حرفم را بیان کردم. من برای پی گیری این موضوع را با رئیس فدراسیون اسکی بیان کردم و ایشان قول پی گیری و رسیدگی را به من دادند. اکثر اتفاقاتی که در اسکی می افتد بدون اطلاع افتخاری رئیس فدراسیون اسکی است و از اطراف به سیستم فدراسیون فشار آورده می شود. باید کمیته انضباطی با خبرنگاران تشکیل شود تا مشخص شود حق با کیست؟ چرا باید تبانی شود تا بازیکن برای کسب امتیاز آرام اسکی کند.

او در پایان بیان کرد: همه ملی پوشان تلاش می کنند تا بهترین نتیجه را برای ایران بگیرند. متاسفانه ما شانس کسب مدال در قهرمانی جهان را نداریم. هدف ما به اهتزاز درآوردن پرچم ایران است تا به سایر کشور ها ثابت کنیم اسکی ایران در حال پیشرفت است. اینکه بخواهیم مهره چینی کنیم و ورزشکاران ضعیف را جاگذاری کنیم یعنی فقط خواهان آن هستیم که ضعف خودمان را نشان جهانیان دهیم. من در قهرمانی جهان سال ۲۰۱۳به طور مستقیم به فینال صعود کردم ولی با این رویه فقط به ضرر اسکی عمل خواهیم کرد. من ناراحت هستم از این شرایط که دوستانم مجری آن بودند و دوست ندارم نام ایران در این رقابت پسرفت کند.


بیشتربخوانید:

اظهارات ملی پوش اسکی دردسر ساز شد

عباسی: فشار‌های مالی باعث خداحافظی ورزشکاران حرفه‌ای می‌شود

اسکی و چالشی به نام اقوام، دوستان و آشنایان!


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار