دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با خانواده شهید سرگون آکوپانس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با خانواده سرگون آکوپاس دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام ناصر خدایاری روز دوشنبه در دیدار خانواده شهید 'سرگون آکوپانس' گفت: ۲۳۰ هزار نفر از بهترین افراد مملکت از موقعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود چشم پوشی کرده و در راه دفاع از وطن به شهادت رسیدند تا کشور را از گزند دشمنان محفوظ نگه دارند.

وی به جایگاه شهدا در قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: طبق فرموده قرآن کریم آنانکه در راه خدا کشته می‌شوند، مرده نیستند بلکه زنده و پاینده اند و همچنین بهشت هشت باب دارد که یکی از آن‌ها باب شهادت است.

رئیس انجمن آشوریان ارومیه نیز دراین دیدار اظهار داشت: شهدای جامعه آشوری به منظور دفاع از شرف و ناموس کشور خود در کنار برادران مسلمان خود قرار گرفته و در راه دفاع از وطن مبارزه کرده و به شهادت رسیدند.

استانلی سیمونز افزود: شهدای آشوری با تمام توان و قوا به میدان آمده و با تمام دارایی و توان خود مبارزه کردند تا سرزمین خود را از دست جباران نجات دهند.

وی اظهار داشت: ما ایرانی هستیم و از تمام حقوق شهروندی دراین مملکت برخورداربوده و هستیم.

مهدی فعال رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و جامعه اقلیت‌های دینی با توجه به میزان جمعیت خود سهم قابل توجهی در دفاع از وطن و شکل گیری انقلاب داشته است.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه هم اظهار داشت: ما جزو پرافتخارترین اقوامی هستیم که در ایران زندگی می‌کنیم و هیچگاه خود را جدای از جامعه ایرانی ندانسته ایم.
داریاووش عزیزیان با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب به جایگاه عدد ۴۰ اشاره کرد و گفت: عدد ۴۰ در بین تمام ادیان الهی از قداست خاصی برخوردار است چنانکه حضرت موسی، حضرت عیسی و حضرت محمد (ص) پس از گذراندن دوره ۴۰ ساله به مرحله تکامل و نبوت رسیدند.
وی افزود: امروز انقلاب اسلامی پس از طی مسیری طولانی به ۴۰ سالگی یعنی مرحله تکامل و بلوغ دست یافته است.

همزمان با ۱۵ بهمن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان استانی و اقلیت‌های دینی در منزل شهیدان سرگون آکوپانس و ساکو مجنویانس حضور یافتند.

شهید 'سرگون آکویانس' از اقلیت‌های دینی بود و به سال ۱۳۴۴ در روستای گوگ تپه از توابع شهرستان ارومیه متولد شد.

ایشان تا کلاس پنجم ابتدایی در همان روستا، یعنی زادگاهش گوگ تپه، مشغول به تحصیل شد و بعد از آن ترک تحصیل کرد و به شغل شاگرد مکانیکی پرداخت، تا از این راه به پدرش کمک کند. ایشان سپس به وظیفه ملی و میهنی خود عمل کرد و لباس مقدس سربازی را در راه دین و میهن به تن کرد و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۸ در راه دفاع از میهن و ادای وظیفه ملی و دینی، در بمباران هواپیما‌های رژیم بعثی مجروح و در بیمارستان دکتر شریعتی تهران شهید شد.

انتهای پیام/پ

جایگاه شهدا در قرآن کریم

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.