هند اولین مرکز آموزش فضانوردی در این کشور را راه‌اندازی می‌کند

هند درصدد است تا با افتتاح نخستین مرکز آموزش فضتنوردی در این کشور به جمع کشورهایی بپیوندد که قادر به فرستادن انسان به فضا هستند.

هند اولین مرکز آموزش فضانوردی در این کشور را راه‌اندازی می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با اینکه آرزو سفر انسان به فضا به دلیل نیاز به دانش، فناوری و سرمایه بسیار بالا  تاکنون تنها به وسیله چند کشور محدود در جهان تحقق یافته ولی هند نیز در صدد است تا در این زمینه وارد شود.

سازمان فضایی هند رسماً خبر داد به زودی اولین مرکز پرورش و آموزش ارسال انسال به فضا را تاسیس خواهد کرد. اهداف این مرکز فضایی که قرار است به زودی فعالیت خود را در شهر بنگلور آغاز کند، تولید و توسعه سیستم‌های بقای انسان در زمان حضور در فضا، آموزش فضانوردان و برنامه‌ریزی و پیگیری فعالیت‌های مرتبط با پرواز به سوی فضا اعلام شده است.

هند در سال‌های گذشته با پیشرفت مناسب در زمینه‌های علمی گوناگون در صدد است تا با ورودی قدرتمندان با عرصه ارسال انسان به فضا نام خود را در کنار کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا و روسیه قرار دهد. این مرکز فضایی که گاگایان نام دارد در صورت دستیابی موفقیت‌آمیز به اهداف اعلام شده، خود می‌تواند افتخارات بزرگی را برای کشور هند به دست آورد.

مدیر مرکز گاگایان گفت: این مرکز هنوز در ابتدای کار است و ما باید کار‌های زیادی را انجام دهیم. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم تا پایان دسامبر ۲۰۲۰ آزمایشات مربوط به فرستادن انسان به خارج از جو کره زمین را تکمیل کنیم و در اواسط ۲۰۲۱ پروژه ارسال نخستین فضانوردان هندی را که از کشور خود به سمت فضا پرواز می‌کنند را به انجام رسانیم.

البته هند در این مسیر ملزم به همکاری و مشورت با کشور‌های با سابقه در زمینه فعالیت‌های فضایی است تا علاوه بر کسب دانش و توانایی لازم برای تامین قطعات مورد نیاز سفینه‌های فضایی، احتمال عدم موفقیت و شکست در پروژه‌های فضایی خود را با همکاری دانشمندان فضایی این کشور‌ها تا حد زیادی پایین آورد.


بیشتر بخوانید: لحظه دیدنی از نزدیک شدن ماه به کره زمین +فیلم


انتهای پیام/

هند مرکز ارسال انسان به فضا را راه‌اندازی می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار