اجرای کشاورزی حفاظتی در یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی کشور

کشاورزی حفاظتی در یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی کشور اجرا شده است.

اجرای کشاورزی حفاظتی در یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فرزاد زلقی ،مشاور وزیر جهاد کشاورزی امروز صبح در گفتگو با خبرنگاران گفت:بر اساس برنامه ششم توسعه کشور قرار است ۳ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور شامل کشاورزی حفاظتی شود و تاکنون اجرای این طرح در یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار کشور طرح خاک ورزی اجرا شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را حفظ منابع آب و خاک دانست و افزود: با توجه به اینکه این طرح از سال ۱۳۹۳ مصوب و هم اکنون یکسال از اجرای آن می گذرد ما به دنبال انجام خاک ورزی، مدیریت بقای گیاهی خاک و مناسب سازی زراعی در زمین های کشاورزی هستیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از اجرای طرح حفاظت خاک در ۱۱ استان کشور به عنوان پایلوت خبر داد و اظهار داشت: این طرح با توجه به غیر قابل جبران بودن فرسایش خاک بسیار ضروری است و تا کنون تنها ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی کشور هر سه اصل حفاظت از خاک را رعایت کرده اند.

زلقی استان همدان را یکی از ۴ استان پایلوت طرح کشاورزی حفاظتی در بخش دیم کشور معرفی کرد و افزود: مواد آلی خاک نباید کمتر از ۲ درصد باشد که متاسفانه بیشتر خاک های کشاورزی کشور ما کمتر از نصب حد استاندارد است.

انتهای پیام/ا

حفاظت از آب و خاک مهمترین برنامه وزارت جهاد کشاورز ی در برنامه ششم توسعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.