رئیس پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد خبرداد:

تولد بیش از ۱۲ هزار نوزاد IVF در پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد

رئیس پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد گفت: تاکنون در این پژوهشکده بیش از۱۲ هزار نوزادIVF متولد شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ دکتر عباس افلاطونیان رئیس پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد با اشاره به اینکه این پژهشکده، اولین پژوهشکده تولیدمثل کشور گفت: به همت متخصصان این مرکز، بیش از ۱۲هزار نوزاد  IVFدر این پژهشکده متولد شده اند.

افلاطونیان هدف از تاسیس این پژوهشکده را پژوهش، درمان و آموزش در زمینه تولید مثل دانست و افزود: ایجاد دوره تحصیلات تکمیلی فلوشیپ برای متخصصین زنان و زایمان، تاسیس دوره‌های ph.D بیولوژی تولید مثل، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای متخصصین زنان و زایمان در زمینه مختلف نازایی و ART و ایجاد دوره‌های آموزشی برای متخصصین جنین شناسی از جمله فعالیت‌های آموزشی این پژوهشکده است.

رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل یزد ادامه داد: تولد اولین نوزاد حاصل از تکنیک IVF در ایران، تولد اولین نوزاد حاصل از جنین منجمد، تولد اولین نوزاد حاصل تخمک اهدایی در ایران و تولد اولین نوزاد حاصل از AZH از مهمترین دستاوردهای این پژوهشکده است.

وی همچنین تصریح کرد: ارائه بیش از ۲۰۰ مقاله علمی در مجلات علمی داخلی و بیش از ۱۰۰ مقاله در مجلات علمی خارجی از جمله فعالیت های علمی و پژوهشی این مرکز است.

رئیس پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد در پایان اضافه کرد: مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری یزد در سال ۱۳۶۸ و با همت متخصصان دانشگاه علوم پزشکی یزد، در راستای انجام طرح های تحقیقاتی و بررسی میزان موفقیت لقاح خارج رحمی در زوج های نابارور تاسیس شده است.

انتهای پیام/ غ

بیش از ۱۲ هزار نوزاد در پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد به دنیا آمده اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.