استاندار اردبیل خبر داد:

پیگیری اتصال خط ریلی جمهوری آذربایجان به پارس آباد

استاندار اردبیل گفت: اتصال خط ریلی جمهوری آذربایجان به پارس آباد در حال بررسی است و باید تلاش کنیم با تملک زمین مورد نظر و انجام مطالعات لازم زمینه حضور طرف آذربایجانی را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان پارس آباد بیان کرد:تملک حدود ۵۰۰ هکتار زمین برای اتصال خط ریلی آذربایجان به پارس آباد کاری در راستای اقتصاد مقاومتی است و باید انجام شود.

وی افزود: راه آهن جزء پروژه‌های زیرساختی محسوب می‌شود و با فراهم شدن چنین خدماتی در شهرستان سایر حوزه‌ها نیز بالطبع توسعه خواهد یافت.

بهنام جو با اشاره به مطالعات راه آهن اردبیل – پارس آباد گفت: این مطالعات تا هفت ماه آینده انجام می‌شود و اقداماتی هم در راستای تامین اعتبار صورت گرفته که تلاش می‌شود در افق چهار یا پنج ساله پروژه راه آهن اردبیل – پارس آباد هم اجرایی شود.

استاندار اردبیل به اقدامات انجام گرفته در خصوص زیرساخت راه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: جاده گرمی به بیله سوار و پارس آباد در اولویت اقدامات راهسازی قرار گرفته که با اجرای آن بسیاری از مشکلات جاده‌ای از قبیل: تصادفات حل می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضرحدود ۷۰۰ کیلومتر در استان راه اصلی وجود دارد که ۱۵۰ کیلومتر آن چهاربانده می‌باشد.

بهنام جو اظهار داشت: در افق چهارساله تلاش می‌کنیم نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر نیز به راه‌های چهاربانده اضافه کنیم.

وی تامین اعتبار برای راهسازی را کاری سخت عنوان کرد و گفت: با وجود مشکل بودن تامین بودجه، این اقدام باید انجام شود و مسوولان استانی تمام تلاش خود را در این خصوص انجام می‌دهند.

وی به راه اندازی فرودگاه پارس آباد اشاره کرد و افزود: در خصوص سوخت رسانی به این فرودگاه با وزارت نفت توافق شده و در این خصوص در حال انجام مطالعات هستیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: سرمایه گذار خریدار کشت و صنعت مغان هم درحال برنامه ریزی برای راه اندازی خط پروازی از این فرودگاه جهت انتقال محصولات تولیدی خود به بازار‌های هدف است.

بهنام جو با اشاره به برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی هر ۴۵ روز در شهرستان‌ها گفت: باید تلاش کنیم برگزاری این جلسات دارای دستاورد‌های مناسب بوده ومنجر به حل مشکلات جوانان شود.

وی بیان کرد: فرماندار منطقه نیز باید نسبت به تدوین برنامه توسعه شهرستان در افق ۱۴۰۰ تلاش کرده و تمام حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و خدمات را در این برنامه بگنجاند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: راه آهن ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار