فعالیت ۹۷ مرکز سرپناه شبانه در کشور

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی در قزوین گفت: در کشور ۹۷ مرکز سرپناه شبانه فعالیت دارند که از این تعداد ۲۷ مرکز ویژه بانوان است.

براتی معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز سرپناه شبانه ویژه بانوان در قزوین در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گفت: در کشور ۹۷ مرکز سرپناه شبانه فعالیت دارند که از این تعداد ۲۷ مرکز ویژه بانوان است  و سالانه با توجه به شرایط فصل بین ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر از این مراکز بهره مند می‌شوند.

براتی اضافه کرد: اگر هر استانی نیازمند چنین مرکزی باشد با توجه به محدودیت منابع از آن‌ها حمایت خواهد شد.

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی افزود: طبق جلساتی که مسئولان با مقام معظم رهبری داشتند آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلافی و همچنین فعالیت‌هایی که در مناطق حاشیه و پر خطر وجود دارد اولیت بندی شده اند.

براتی گفت: بیشترین آسیب‌های اجتماعی کشور در حال حاضر موضوع اعتیاد است.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر برنامه‌های منسجمی در ۲۰ سال گذشته داشته و انجام داده که رویکرد این برنامه‌ها اجتماع مدار است به طوری که از ظرفیت خود مردم در این زمینه استفاده می‌شود.

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی افزود: نزدیک به ۴ هزار و ۳۰۰ تیم و سازمان کوچک مردم نهاد و بیش از ۱۰ تا ۱۳ میلیون نفر آموزش دیده داریم که در ۳ محیط آموزشی شامل مهد‌های کودک، مدارس و دانشگاه‌ها، محیط‌های کاری و محله‌های شهری و روستایی خدمات می‌دهند.

وی اضافه کرد: برای پیشگری از مصرف مواد مخدر در محیط‌های کاری دو طرح در حال اجراست که یک طرح مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

براتی گفت: طرح دوم با عنوان طرح کیان از سوی سازمان بهزیستی در سازمان‌های اداری در حال اجرا است.

وی درباره اعتبارات گفت: اعتبار امسال سازمان بهزیستی با دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۵ میلیارد تومان بوده است که تا کنون بخشی از آن تامین شده و امیدواریم تا پایان امسال مابقی آن تامین شود.

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی، میزان اعتبار این سازمان را در بخش پیشگیری از مصرف مواد مخدر را ۴ میلیارد تومان بیان کرد.

براتی افزود: میزان اعتبارات سازمان بهزیستی برای کاهش دیگر آسیب‌های اجتماعی شامل طلاق، خودکشی و پیشگیری از خشونت خانگی را ۴۰ میلیارد تومان است.

وی درباره جایگاه استان قزوین در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: این استان با دارا بودن ۵ مراکز دریافت خدمات گذری (dac)، تیم‌های سیار و ۳ مرکز سرپناه موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/ک

افتتاح مرکز سرپناه شبانه ویژه بانوان در قزوین

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار