رودخانه قشلاق سنندج لایه روبی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: برای لایه روبی رودخانه قشلاق سنندج در محدوده پل تاریخی شیخ، بیش از یک میلیارد ریال هزینه شد.

  به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامران خرم گفت: بارش های مناسب سال آبی جاری باعث شد تا بخشی از عرشه پل تاریخی شیخ سنندج دچار ریزش شود که این شرکت اقدام به لایه روبی و پاکسازی رودخانه قشلاق در محدوده این پل کرد.

وی افزود: از هفته گذشته تاکنون در محل مورد نظر در بالادست این پل و مابین پل قدیم و جدید، با استفاده از ماشین آلات سنگین از جمله بیل مکانیکی زنجیری این شرکت، چند دستگاه کمپرسی متعلق به شهرداری و استفاده از تجارب چندین کارشناس مرتبط اقدام به لایروبی و پاکسازی رودخانه کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: با وجود نبود اعتبار مصوب، با توجه به اهمیت حفظ بنای تاریخی پل شیخ و در راستای مسئولیت اجتماعی و عام المنفعه این شرکت، انجام عملیات مذکور تاکنون بیش از یک میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

خرم افزود: برای جلوگیری از تخریب تأسیسات زیربنایی با ادارات راهداری، شرکت گاز و مخابرات هماهنگی های لازم از طریق امور منابع آب شهرستان سنندج انجام شده است.

پل شیخ در ۲ کیلومتری شمال شهر سنندج و در مسیر ارتباطی سنندج - بیجار - زنجان و در مسیر جاده آسفالته روستای بابا ریز و خلیچیان بر روی رودخانه قشلاق احداث شده و مربوط به دوره قاجاریه است.

انتهای پیام/م

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.