نخستین خانه حمایتی سالمندان کردستان به مناسبت دهه فجر با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در سنندج افتتاح شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، همزمان با ایام‌الله دهه فجر نخستین خانه حمایتی سالمندان کردستان ظهر امروز با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسوولان استانی و کشور در سنندج افتتاح شد.

مژگان مشفق معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کردستان با بیان اینکه در این مرکز حمایتی سالمندان 10 نفر زندگی می‌کنند، گفت: این افراد از بین سالمندان ساکن در مرکز نگهداری شبانه روزی استان با توجه به توانمندی‌هایی که از نظر جسمی مشکل ندارند، انتخاب شده‌اند.

وی  با بیان اینکه سالمندان حاضر در این خانه حمایتی در برنامه‌های اجتماعی دیگر مراکز شرکت می‌کنند، گفت: تمام تلاش خود را برای تداوم زندگی عادی این افراد بکار گرفته‌ایم.

 مشفق افزود: ساماندهی معلولیت یک پکیچ کامل است که باید حوزه‌های مختلف در این بسته حمایتی تا رسیدن به نقطه ایده‌آل دیده شود.

وی بیان کرد: مرکز حمایتی سالمندان سنندج با نظارت مدیرمسوول و یک نفر مراقب فعالیت خود را آغاز کرده ضمن اینکه، مراقب به صورت 24 ساعته در مرکز حضور خواهد داشت.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کردستان  اضافه کرد: فضای کاملا صمیمی و خانوادگی برای ساکنان این خانه حمایتی فراهم می‌شود و افراد به نوعی خودشان مسوولیت اداره خانه را به عهده بگیرند.

وی گفت: در کردستان سالمندانی به تنهایی زندگی می‌کنند که در صورت موفق بودن طرح خانه‌های حمایتی، می‌توان آن را در سطح استان گسترش داد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.