توضیحات وزیر آموزش و پرورش در خصوص تجویز کتاب های کمک درسی در مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: تجویز کتاب‌های کمک درسی اعم از تست و حل المسائل در مدارس ممنوع است.

توضیحات وزیر آموزش و پرورش در خصوص تجویز کتاب های کمک درسی در مدارسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در اصفهان در جلسه شورای آموزش و پرورش اصفهان گفت : تجویز کتاب‌های کمک درسی اعم از تست و حل المسائل در مدارس ممنوع است.هیچ دستگاهی از نظر وسعت و گستردگی مانند آموزش و پرورش با توده مردم سرو کار ندارد و در همین راستا اگر آموزش و پرورش به مدار توسعه یافتگی برسد دادگاه‌ها و کلانتری‌ها خلوت خواهد شد.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش عمومی ماموریت، تقویت مهارت زندگی در دانش آموزان است نه حفظ محفوظات و فرمول‌های متعدد در دروس مختلف.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان باید زندگی کردن را در مدرسه تمرین کنند و مدرسه باید جایگاه و کارگاهی برای با هم زیستن، صبوری و تحمل یکدیگر، گرفتن دست افتاده، مهارت از خودگذشتگی به نفع جمع باشد.

وی الگوبرداری غلط از برنامه‌های درسی آموزش عالی و دانشگاه را از معضلات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: ایجاد فضای رقابتی غلط در آموزش و پرورش عمومی بسیار آسیب‌زاست .

وی در ادامه با بیان اینکه نخستین گام حل مشکلات مدرسه محوری است، بیان کرد: مشکل معیشتی، فضای آموزش، وسایل گرمایشی، نیروی انسانی و ... مسائلی است که از قدیم وجود داشته است. نخستین گام برای حل مشکلات تفویض اختیار به مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه باید روی پای خود بایستد و مسائل و مشکلاتش را حل کند، ادامه داد: مدرسه محوری در دنیا ۳۰ یا ۴۰ سال است که تجربه شده و واحد‌های اداری در دنیا بسیار کم است.

وی گفت: برای مدرسه محوری ۵ برنامه آغاز شده و بعضی از این برنامه‌ها به ضرر ادارات، ادارات کل و یا ستاد‌ها است، اما آن را پیگیری می‌کنیم.

بطحایی با تاکید بر اینکه ادارات باید به سمت نظارت حرکت کنند، تصریح کرد: این کار به تدرج صورت می‌گیرد و مدرسه محوری نخستین راه است.

بطحایی با بیانی اینکه باید سرعت عمل خود را در حل مشکلات بیشتر کنیم، اظهار کرد: با روی کار آمدن ترامپ سیاست‌های خصمانه آمریکا عریان‌تر شد و آن‌ها که تمام تلاش خود را در عرصه سیاسی کرده بودند و به نتیجه نرسیدند فشار اقتصادی را بیشتر کردند و سال آینده شرایط سختی پیش رو داریم، اما وحدت نیرو‌های داخل کشور این شرایط را خنثی خواهد کرد.

وی ادامه داد: گستردگی ضریب نفوذ و مخاطبان گسترده آموزش و پرورش شرایطی ایجاد می‌کند تا دشمنان بخواهند با ایجاد نارضایتی از آن سواستفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بوروکراسی ایجاد نارضایتی می‌کند، خاطرنشان کرد: سال ۹۸ باید سرعت عمل خود را در حل مشکلات بیشتر کنیم، چون همه هدف دشمن این است که آستانه تحمل و تاب آوری را پایین بیاورد.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه حل مشکلات آموزش و پرورش واجب است، گفت: مهم‌ترین جلسات بنده با آموزش و پرورش است و اعلام آمادگی می‌کنم که با وجود مشکلات بسیار استان که مهم‌ترین آن آب است، حتی هرهفته برای رسیدگی به مشکلات آموزش و پرورش حضور داشته باشم و این را وظیفه شرعی و اخلاقی خود می‌دانم.

عباس رضایی بیان کرد: اگر مشکلات آموزش و پرورش حل شود همه جا اصلاح می‌شود و اگر خدای ناکرده آموزش و پرورش دچار مشکل باشد همه بخش‌ها با مشکل روبرو می‌شوند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش تنها یک بخش نیست، همه باید برای حل مشکلات آن دست به دست هم دهیم.

استاندار اصفهان گفت: هفته گذشته به میمه سفر کرده و از مدارس این شهرستان بازدید کردم و با مشکلات آنها آشنا شدم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای مشکل گرمایش مدارس NGO ایجاد شود، گفت: در جلسه مجمع نمایندگان استان نیز این موضوع را مطرح می‌کنم.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌دهم برای حل بخشی از مشکل سیستم‌های گرمایشی مدارس NGO تشکیل شود و امیدوارم این کار از اصفهان آغاز شود.

انتهای پیام/ب

صحبت های وزیر آموزش و پرورش درباره استفاده از کتاب های کمک درسی در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار