۳۲ برابری سرانه فضای ورزشی پس از انقلاب

وزیر ورزش و جوان گفت: تعداد فضا‌های ورزشی کشور در ۴۰ سال گذشته ۱۴ برابر و سرانه فضای ورزشی نیز ۳۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مسعود سلطانی وزیر ورزش و جوان روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از ورزشگاه ۵ هزار نفری مراغه از افتتاح سه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در ارومیه، زنجان و شاهرود در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
وی همچین گفت: سال آینده ۲ پیست دوچرخه سواری در رشت و ساری و سه سالن سرپوشیده دو میدانی در اردبیل، یزد و خرم‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد.
سلطانی‌فر اظهار داشت: ورزشگاه ۵ هزار نفری مراغه مطالبه ۲۰ ساله مردم مراغه بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال ۹۲، بهره برداری از آن در دستور کار قرار گرفت.
وی اعلام کرد: از هفته دولت تا دهه فجر امسال ۹ ورزشگاه ۵ هزار نفر و ۱۰ سالن سرپوشیده ۶ هزار نفری در کشور افتتاح شده و به طور میانگین هر هفته یک طرح بزرگ ورزشی به بهره برداری رسیده است.
معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نیز با اشاره به مشخصات ورزشگاه پنج هزار نفری مراغه اظهار داشت: این ورزشگاه زمینی به مساحت ۱۷ هکتار را در بر می‌گیرد و در طول ۲۱ سال ۴۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
هادی رحمتی افزود: ۳۰ میلیارد تومان از مبلغ هزینه شده پس از سال ۹۲ و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در این طرح بزرگ ورزشی تزریق شده است.
وی اعلام کرد: برای تکمیل این ورزشگاه شامل پیست دو و میدانی، اسکوربورد و روشنایی حدود ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
رحمتی گفت: ساخت زمین چمن دوم برای تمرین تیم‌ها و سالن بسکتبال و تنیس در برنامه توسعه‌ای این مجموعه قرار دارد.
به گزارش ایرنا، زمین فوتبال این ورزشگاه هشت هزار مترمربع و پیست دو و میدانی ان ۶ هزار متر مربع مساحت دارد و با اسکلت فلزی ساخته شده است.
مراغه با داشتن ۲۰ تیم ورزشی فوتبال و یک هزار فوتبالیست بیمه شده، تنها یک زمین چمن برای بازی فوتبال دارد.
۶ هزار و ۴۴۷ ورزشکار سازمان یافته در قالب ۸۸ هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می‌کنند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

منبع ایرنا

انتهای پیام / ا

رشد فضای ورزشی بعد از انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار