حجت الاسلام رئیسی؛

سرمایه‌ها به سمت تولید دارو هدایت شده است/ خودکفایی درتولید فاکتور ۸ درآینده‌ای نزدیک

تولیت آستان قدس رضوی گفت: کسانی که ملت ایران را تحریم اقتصادی می کنند باید بدانند که این مردم چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن، همواره تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده اند.

سرمایه‌ها به سمت تولید دارو و کالاهای استراتژیک کشاورزی هدایت شده است به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  حجت الاسلام  سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در آیین افتتاح سایت تولید فاکتور ۸ نوترکیب و انواع فرآورده‌های دارویی بیوتکنولوژی شرکت سامان داروی هشتم، با گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از آغاز دوره خدمتم در آستان قدس رضوی همواره بر این نکته تأکید کرده‌ام که فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی باید در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور باشد.


بیشتر بخوانید:ایران در جمع کشور‌های تولیدکننده داروی «فاکتور ۸»


وی افزود: نمی‌خواهیم در آستان قدس رضوی به هر قیمتی کار‌های اقتصادی را پیش ببریم، به همین دلیل سرمایه‌ها به سمت تولید دارو و کالا‌های استراتژیک کشاورزی که در سفره مردم به صورت مستقیم تأثیر دارد، هدایت شده است.

حجت الاسلام  رئیسی توسعه زیرساخت‌های تولید انواع دارو‌های استراتژیک را یکی از اولویت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی برشمرد و ادامه داد: برخی بیماران به دلیل محدودیت مالی، به برخی دارو‌های گران قیمت و استراتژیک دسترسی ندارند، لذا بنا داریم به برکت نام حضرت رضا (ع) با سرمایه گذاری در این بخش، نیاز این گونه افراد را تامین کنیم.

وی بیان کرد: با تلاش متخصصان داخلی امروز ۴۵ درصد نیاز بیماران هموفیلی به فاکتور ۸ توسط شرکت سامان داروی هشتم تامین می‌شود و در آینده‌ای نزدیک طی چند ماه آینده با توسعه خط تولید، به لحاظ تامین این دارو در داخل کشور خودکفا خواهیم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تولید فاکتور ۸ نوترکیب و تلاش برای تولید انواع دارو‌های بیوتکنولوژی در شرکت سامان داروی هشتم را مصداقی از جهاد علمی برشمرد و افزود: مجاهدان این عرصه با تلاش، اخلاص و بهره گیری از علم و فناوری دانش بنیان توانستند کاری را که از نگاه بیگانگان، توانایی انجام آن در داخل کشور وجود نداشت، به نتیجه برسانند.

وی گفت: تولید دارو‌های نوترکیب و فرآورده‌های بیوتکنولوژی توسط متخصصان داخلی جلوه‌ای از شعار «ما می‌توانیم» است و برای کسانی که تصور می‎کنند جوانان و متخصصان ایرانی در عرصه‌های علمی ناتوان یا کم توان هستند، پیام روشنی دارد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به بومی سازی دانش تولید فاکتور ۸ نوترکیب اظهار کرد: در گذشته زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید این محصول در شرکت سامان داروی هشتم ایجاد شده بود و طی ۲ سال اخیر با تجهیز امکانات، زمینه تولید فاکتور ۸ و تامین نیاز داخل فراهم شد.

وی ادامه داد: با تامین اعتبارات مورد نیاز توسط سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی، فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه ۵ داروی بیماران سرطانی در شرکت سامان داروی هشتم آغاز شده است و طبق برنامه ریزی ها، تا سه سال آینده تولید و وارد بازار خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه نیاز به دارو اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: می‌توان با اعتماد به جوانان و اتکا به توان متخصصان داخلی و ظرفیت‌های موجود، زمینه خودکفایی در تولید دارو و بی نیاز شدن از وابستگی به کشور‌های خارجی را فراهم کرد.

وی گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با توسعه زیرساخت‌ها و بهره برداری از کارخانه تولید دارو در شیراز، تولیدات دارویی شرکت‌های زیرمجموعه آستان قدس رضوی به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

حجت الااسلام  رئیسی با تأکید بر اینکه جوانان متخصص ایرانی برای تحقق استقلال اقتصادی در همه بخش‌ها توانمند هستند، افزود: جوانان این مرز و بوم با کار و تلاش و بهره گیری از نوآوری‌ها و خلاقیت ها، هم در زمینه فناوری هسته‌ای و هم در سایر زمینه‌ها خوش درخشیده¬اند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: کسانی که ملت ایران را تهدید و تحریم اقتصادی می‌کنند، باید بدانند که این مردم چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن، همواره تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده اند و از این به بعد هم هرچه بیشتر در تنگنای اقتصادی قرار گیرند، برای رسیدن به خودکفایی مصمم‌تر خواهند شد.

وی گفت: تحریم‌ها و تهدید‌ها  برای ملت ایران تنگنا ایجاد نخواهد کرد به شرط آنکه به توانمندی جوانان این مرز و بوم اعتماد داشته باشیم و از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور استفاده کنیم .

انتهای پیام/س

افتتاح سایت تولید فاکتور ۸ نوترکیب در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.