رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد مطرح کرد:

ترافیک شهری مهمترین دغدغه شهر‌های بزرگ

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: گره کور ترافیک، با فرهنگ صحیح رانندگی و برنامه ریزی شهری گشوده می‌شود.

ترافیک شهری مهمترین دغدغه شهر‌های بزرگبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سرهنک محمد پورشمس رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد در نشست شورای ترافیک در شهرستان اردکان با اشاره به اینکه ترافیک شهری  معضل و مشکل اصلی شهر‌های بزرگ است، گفت:  باید با فرهنگ‌سازی در رانندگی این مشکل را کاهش دهیم.

وی افزود: رانندگی و ترافیک شهری مشخصه فرهنگ یک شهر است با نگاهی ویژه به ترافیک و استفاده از علم کشور‌های پیشرفته در کاهش ترافیک شهری بکوشیم.

سرهنگ پورشمس با اشاره به اینکه شهر یزد در گذشته به شهر دوچرخه‌ها معروف بوده است، افزود: اما در حال حاضر با تغییر فرهنگ و نگرش مردم باید شهر موتورسواران نامید که بار ترافیکی سنگینی برای شهر ایجاد کرده اند. اما می‌توان با کمک شهرداری، نهاد‌ها و ارگان‌های ذیربط، فرهنگ ورزش را نهادینه و دوچرخه سواری را احیا کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد ، سد معبر مغازه‌ها و اشغال نمودن پیاده رو‌ها را در ترافیک شهری دخیل نموده و خواستار آموزش ترافیک در کاهش این مشکل در سطح شهر شد.

وی با بیان اینکه اخلاق پایه اصلی قانون است، اظهار داشت: اگر با اخلاق قانون اجرا و نهادینه شود محکم‌تر و پا برجا‌تر از خود قانون است و با وجود پارک ترافیکی در شهرستان اردکان دانش آموزان را باید از ابتدا با قوانین و مقررات راهنمایی آشنا کنیم.

نداشتن گواهینامه رانندگی برای دانش آموزان، آموزش کلاه ایمنی، فرهنگ سازی قوانین راهنمایی و رانندگی در بین مسئولان و کارمندان اداره جات، استفاده از کمربند ایمنی و نصب سرعت گیر‌های استاندارد،  تابلو و خط کشی‌های چشمک زن، ، موضوعاتی بود که سرهنگ پورشمس به آن اشاره کرد.

نیمی از جمعیت شهرستان را راکبان موتورسوار تشکیل می‌دهند

 هادی مقیمی فرماندار اردکان نیر در این نشست گفت: موتور سواران بدون چراغ یکی از مشکلات اصلی شهر اردکان است که باید قوانین در مورد آن‌ها اعمال و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث آموزش رانندگی در اردکان کار‌های موثر صورت گرفته است، افزود:  حتی زمانی که دانش آموزان از مدرسه تعطیل می‌شود با همکاری ماموران راهنمایی و رانندگی نظم برقرار است و دانش آموزان خود را ملزم می‌داند تا قوانین را رعایت کنند.

مقیمی با بیان اینکه نیمی از جمعیت شهرستان را راکبان موتورسوار تشکیل می‌دهند، افزود: ۵۰ هزار موتور سوار در اردکان وجود دارد که این آمار بسیار بالایی است، ولی در قبال آن تعداد ماموران راهنمایی و رانندگی محدود است که باید با آموزش‌های فراگیر قوانین را برای آن‌ها جا انداخت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار