اعزام ۸ هزار نفر از استان اصفهان به مناطق راهیان نور غرب کشور

مسؤول ستاد راهیان نور استان اصفهان گفت: در تابستان امسال ۸ هزار نفر از استان اصفهان به مناطق راهیان نور غرب کشور اعزام شده‌اند که از این تعداد ۳ هزار نفر از اعضای حلقه‌های صالحین بوده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، محمدحسین عابدینی مسؤول ستاد راهیان نور استان اصفهان با بیان اینکه اردو‌های راهیان نور یکی از پربرکت‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در کشور است اظهار داشت: اردو‌های راهیان نور امسال در دو بخش دانش‌آموزی و محلی در سطح استان در حال اجرا است.

مسؤول ستاد راهیان نور استان اصفهان افزود: در تابستان امسال ۸ هزار نفر از استان اصفهان به مناطق راهیان نور غرب کشور اعزام شده‌اند که از این تعداد ۳ هزار نفر از اعضای حلقه‌های صالحین بوده‌اند.

وی با ذکر این مطلب که اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اجرا می‌شود تصریح کرد: در مهر ماه امسال هزار نفر از دانش آموزان به مناطق عملیاتی غرب اعزام و از یادمان‌های مریوان، دزلی، باشماق، سنندج و تپه الله‌اکبر بازدید نمودند.

عابدینی گفت: از آبان ماه امسال به واسطه شرایط آب و هوایی، اردو‌های دانش‌آموزی به جنوب کشور انتقال پیدا کرد که در دو ماه آبان و آذر جمعاً ۵۶۰۰ نفر از دختران و پسران به این مناطق عملیاتی اعزام شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان از ادامه اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی در بهمن ماه خبر داد و افزود: این اردو‌ها همچنان در حال اجرا است که تا نیمه اسفند امسال، ۷ هزار نفر از دانش آموزان پسر و دختر دیگر نیز اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه سعی شده شرایط حضور اقشار مختلف بخصوص جوانان در اردو‌ها فراهم شود تاکید کرد: تعداد ۳ هزار نفر از دانشجویان استان از ۱۵ تا ۲۷ اسفند به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند و سپس اردو‌های راهیان نور محلی از ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۱۳ فرودین ۹۸ ادامه خواهد داشت.

عابدینی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از عموم مردم به اردو‌های راهیان نور محلی اعزام می‌شوند عنوان داشت: علاقه‌مندان به شرکت در این اردو‌ها می‌توانند از طریق پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج در سراسر استان ثبت‌نام کنند، همچنین می‌توانند به صورت خانوادگی و با خودروی شخصی به این مناطق سفر و از امکانات اردوگاه‌ها استفاده کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) خاطر نشان کرد: تلاش شده شرایط مناسبی از لحاظ اسکان و تغذیه برای حاضران در این اردو‌ها فراهم شود به همین جهت سه اردوگاه جهت اسکان مردم استان در شمال، مرکز و جنوب استان خوزستان تدارک دیده شده که به ترتیب اردوگاه‌های شهید درویشی شوش، شهید کاظمی اهواز و شهید باکری خرمشهر آماده میزبانی از زائران خواهد شد.

وی از حضور یک روحانی و یک راوی در اتوبوس شرکت‌کنندگان در اردو‌های راهیان نور خبر داد و گفت: مردم عزیز در این اردو‌ها از مناطق عملیاتی طلائیه، نهر خیّن، شلمچه، اروند، جبهه ذوالفقاریه، شهرک دارخوئین بازدید می‌نمایند.

مسؤول ستاد راهیان نور استان اصفهان با اشاره به مصادف شدن عید نوروز با مراسم اعتکاف سال ۹۸ گفت: برنامه ویژه‌ای امسال با سازمان انرژی اتمی تدارک دیده شده که مراسم اعتکاف در مسجد چهارده معصوم شهرک دارخویین برگزار شود که ثبت‌نام آن از طریق سایت خواهد بود.

 
انتهای پیام/م
 

ویژه‌برنامه‌ای برای اعتکاف در راهیان نور نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.