مدیرعامل سازمان بورس:

عرضه نفت خام در بورس ادامه‌دار خواهد بود/ سال آینده بازار مشتقه ارزی راه‌اندازی می‌شود

محمدی گفت: عرضه نفت خام در بورس ادامه دار خواهد بود و ما به دنبال اثبات بازار بین مشتریان داخلی و خارجی هستیم.

عرضه نفت خام در بورس ادامه‌دار خواهد بود/ هفته آینده بازار مشتقه ارزی راه‌اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار  بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاپور محمدی، مدیرعامل سازمان بورس در حاشیه مسابقات الگوریتمی بورس اظهار کرد: عرضه نفت خام در بورس ادامه دار خواهد بود و ما به دنبال اثبات بازار بین مشتریان داخلی و خارجی هستیم.

وی تصریح کرد: در طول عرضه‌های گذشته موفق بودیم، اما یک عرضه نفت در بورس بدون خریدار به پایان رسید که از این موضوع دلسرد نخواهیم شد.

محمدی در واکنش به ادعای وزیر نفت مبنی بر فاش شدن اطلاعات خریداران نفتی در بورس، گفت: چنین ادعایی صحت ندارد و ما امانت‌دار تمام مشتریان خود در بورس هستیم و حتی اگر خریداران به طور فردی اطلاعات خود را فاش کرده باشند هم با آنها برخورد خواهیم کرد.

محمدی با توجه به فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سازمان بورس از جمله نهاد‌هایی است که پیشرفت خوبی در زمینه رشد اقتصادی داشته است. یکی از این دستاورد‌ها رسیدن سرمایه‌گذاران ایران به رتبه هشتم در رده‌بندی بورس جهانی است.


بیشتر بخوانید: جزييات كامل از نحوه عرضه نفت در بورس/ تمام زمينه ها براى گسترش فروش نفت مهياست 


وی افزود: در این سال‌ها تلاش کردیم تا با به‌روزرسانی و افزایش اوراق بدهی که شامل شاخه‌های مختلف اوراق است، سبد سهامی کشور را ارتقا دهیم، بازار آتی سرمایه، انقلابی در عرصه بازار سرمایه به‌وجود آورد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ درصد جمعیت کشور از روش‌های مختلف سهام دار بورس هستند و این امر یکی از بازو‌های ارتقا دهنده جایگاه ایران به رتبه ۸ در بین کشور‌های دنیا بود.

وی ادامه داد: وجود ۶۰۰ شرکت بورسی و همچنین ۶۵۰ نماد مالی از جمله دستاورد‌هایی است که توانستیم به آن دست یابیم.

محمدی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی در سال آینده گفت: بانک مرکزی متولی این امر است و با تهیه مصوبات، همکاری‌های خوبی را با سازمان بورس داشته است، درصورت نبود موانع سال آینده حتما بازار مشتقه ارزی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: عرضه‌های اولیه برای سازمان بورس بسیار مهم است، اما قطعا فاکتور‌های خارجی زیادی برای تحقق بخشیدن به عرضه‌ها در مراحل اول دامن می‌زنند. عده‌ای شاکی هستند که چرا پس از عرضه اولیه میزان خرید سهام کاهش می‌یابد، ما هم می‌گوییم این یک امر طبیعی است، زیرا سهامداران به دنبال نتیجه معاملات خود هستند.

وی در پایان بیان کرد: سرمایه گذاران خارجی هم اکنون در بورس ایران در حال انجام معامله هستند و از تعداد آنها کاسته نشده است، بلکه کمی در سبد معاملاتی محتاط‌تر شده‌اند، تحریم‌ها هیچ تأثیری بر روند بازار سرمایه و ورود سرمایه‌گذاران خارجی نداشته است، زیرا سرمایه‌گذاران خارجی با اهداف بلند مدت و بررسی‌های دقیق وارد بورس ایران شده‌اند.

انتهای پیام/

تحریم‌ها هیچ تأثیری بر روند بازار سرمایه نداشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار