پیش بینی ساخت ۲ ایستگاه آتش نشانی در منطقه ناژوان اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان گفت : منطقه ناژوان به دلیل تراکم و حجم بالای رفت و آمد در طول سال و استقرار مراکز تفریحی نیازمند استقرار ایستگاه آتش‌نشانی است و ایجاد دو ایستگاه در این منطقه پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن گلابی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهارکرد: نیاز نقاط مختلف شهر به ایجادایستگاه آتش‌نشانی با نقشه پهنه‌بندی خطر مشخص و در این راستا هماهنگی لازم با شهرداری‌های مناطق برای انتخاب نقاط پراهمیت برای استقرار ایستگاه آتش‌نشانی انجام شده است تا در یک بازه زمانی مشخص با آزادسازی زمین ، ساخت ایستگاه انجام شود.

وی با اشاره به ترافیک و توسعه فیزیکی شهر افزود : مدت زمان دسترسی به محل حادثه از اهمیت بالایی برخوردار است ، بنابراین باید تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی بیشتر تا دسترسی به نقاط مختلف شهر آسان شود؛ در حال حاضر نیز ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر اصفهان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: همزمان با تلاش برای افزایش تعداد ایستگاه‌ها ، راهکارهایی از جمله آموزش شهروندان ، بررسی ساختمان‌ها از نظر پیشگیری و فراهم آوردن تجهیزات اعلام و اطفا بنا بر قوانین ملی ایمنی ساختمان نیز بررسی و انجام می‌شود.

گلابی افزود : در حدود ۷۰ درصد از فرآیند کاری برای تامین تجهیزات مورد نیاز سازمان آتش نشانی انجام شده است و به محض در اختیار داشتن این تجهیزات ، اطلاع رسانی انجام می‌شود.

وی درباره ایمنی و اهمیت استقرار ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه ناژوان گفت : این منطقه به دلیل تراکم و حجم بالای رفت و آمد در طول سال ، استقرار مراکز تفریحی و قرارگیری در حاشیه رودخانه نیازمند استقرار ایستگاه آتش‌نشانی است و در حال حاضر ایجاد دو ایستگاه در ضلع جنوبی و ضلع شمالی این منطقه پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: در مناطق 8 و ۱۴ شهر اصفهان نیز سال آینده کلنگ زنی برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی انجام می‌شود و در سایر مناطق که کمبود یا نبود ایستگاه محرز باشد، فرآیند ساخت ایستگاه آتش‌نشانی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

آغاز عملیات ساخت ایستگاه آتش‌نشانی در مناطق 8 و ۱۴ شهر اصفهان در سال آینده

برچسب ها: آتش نشانی ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.