پیشنهاد عجیب جان بولتون به مقامات نظامی ونزوئلا!

مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید در راستای تلاش‌های آمریکا برای مداخله در امور ونزوئلا، پیشنهاد عجیبی به مقامات نظامی این کشور داد.

جان بلتون: هر کدام از سران نظامی ونزوئلا که از گوایدو حمایت کند از لیست تحریم‌های آمریکا خارج می‌شود به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در توئیتر خود نوشت: «هر کدام از سران نظامی ونزوئلا که پشت دموکراسی بایستد و دولت خوان گوایدو را که بر اساس قانون اساسی تشکیل شده است به رسمیت بشناسد از تحریم‌های آمریکا معاف خواهد شد. اگر این چنین نشود حلقه مالی بین‌المللی کاملا تنگ خواهد شد».

با وجود همه این تلاش‌ها و برخلاف یک ژنرال ارتش ونزوئلا که چند روز پیش با انتشار ویدئویی اعلام کرد از گوایدو حمایت می‌کند و از دیگر مقامات نظامی درخواست کرد آنان نیز چنین کنند، بیشتر مقامات بلندپایه نظامی این کشور هنوز به مادورو وفادار مانده‌اند.

اخیرا واشنگتن «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته است و برخی دیگر از کشور‌ها از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس نیز از این اقدام پیروی کرده‌اند تا فشار‌ها را بر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور که در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری  در سال گذشته با کسب ۶۳ درصد آرا به پیروزی دست یافت، افزایش دهند.

انتهای پیام/

نظامیان ونزوئلایی از تحریم‌های آمریکا معاف می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
استعمار جدید ؟
آخرین اخبار