همکاری واشنگتن-تل‌آویو در زمینه تجهیزات نظامی

آمریکا دو سپر موشکی از رژیم صهیونیستی می‌خرد

ارتش آمریکا اعلام کرد قصد دارد دو سیستم دفاع موشکی کوتاه‌بُرد از رژیم صهیونیستی خریداری کند.  

 آمریکا دو سپر موشکی از رژیم صهیونیستی خریداری می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، آمریکا قرار است به زودی دو سامانه دفاع موشکی کوتاه‌بُرد از رژیم صهیونیستی خریداری کند. 

«پاتریک سایبر» سخنگوی ارتش آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد این قرارداد نیاز‌های کوتاه‌مدت آمریکا را برای محافظت از نیرو‌های نظامی این کشور از «آتش غیرمستقیم» مانند راکت و خمپاره تامین می‌کند. هنوز تصمیمی در خصوص محل استقرار این دو سیستم دفاع موشکی اتخاذ نشده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «این سیستم دفاع موشکی ارزیابی و آزمایش خواهد شد و با سیستم‌های کنونی که برای محافظت از نیرو‌های  آمریکاییِ مستقر در مناطق مختلف در برابر انواع  تهدید‌های غیرمستقیم و تهدیدات هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مقایسه خواهد شد».

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که وزیر جنگ این رژیم نیز است این قرارداد را سندی برای اثبات اتحاد اسرائیل با آمریکا خواند. او در بیانیه وزارت جنگ مدعی شد: «اسرائیل هم گنبد آهنین و هم مشت آهنین دارد. سیستم‌های ما می‌دانند چگونه با تهدیدات روبه‌رو شوند، هم در دفاع و هم در حمله. به دشمنانمان توصیه نمی‌کنم بخواهند قدرت ما را امتحان کنند».

انتهای پیام/

قرارداد تسلیحاتی آمریکا و اسرائیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار