۲ طرح کشاورزی در سیب و سوران و سراوان افتتاح و کلنگ زنی شد

مدیر جهاد کشاورزی سیب و سوران گفت: یک طرح بخش کشاورزی شامل گلخانه ۲ هزار و ۱۶۰ متر مربعی همزمان با هفتمین روز دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمدحنیف سپاهی مدیر جهاد کشاورزی سیب و سوران در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: برای اجرای این طرح بیش از سه میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی سرمایه گذاری و برای چهار نفر اشتغالزایی شده است.

وی افزود: در این واحد بزرگ گلخانه‌ای سالانه بیش از ۲۵ تن انواع محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی سیب وسوران تصریح کرد: در این شهرستان چهار هکتار گلخانه وجود دارد که پیش بینی می‌شود تا پایان سال زراعی به ۲ برابر افزایش یابد.

سپاهی با اشاره به مزایای کشت گلخانه‌ای گفت: کشت گلخانه‌ای عبور از کشاورزی سنتی به علمی است که صرفه جویی، اشتغالزایی، استفاده از حداقل زمین برای تولید، افزایش کارایی مصرف آب، افزایش تولید، قابلیت کنترل محصول و آفات، تولید و تنوع به صورت خارج از فصل، تنظیم برنامه کشت مطابق نیاز بازار از جمله مهمترین مزایای آن محسوب می‌شود.

 ساخت واحد پرورش ۳۰ هزار قطعه‌ای مرغ تخگذاردر سراوان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی سراوان نیز گفت: ساخت نخستین واحد پرورش مرغ تخمگذار ۳۰ هزار قطعه‌ای این شهرستان امروز پنجشنبه همزمان با هفتمین روز دهه فجر آغاز شد.

شیرزاد کمالی اظهار داشت: این طرح بزرگ اقتصادی با زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد.

وی گفت: هم اینک ۱۹ واحد مرغداری در سراوان فعال است که سالانه بیش از چهار هزار تن گوشت سفید مورد نیاز شهرستان را تامین می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده سال آینده ۲ واحد دیگر مرغداری در این شهرستان افتتاح می‌شود که زمینه ساز خودکفایی منطقه از گوشت سفید خواهد بود.

شهرستان مرزی سراوان به عنوان یکی از نقاط مستعد کشاورزی سیستان و بلوچستان دارای افزون بر ۱۲ هزار و ۸۵۱ هکتار انواع باغات و سه هزار و ۴۰۹ هکتار زمین زراعی است.

سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار