گذر فرهنگ و هنر در سنندج راه‌اندازی می‌شود

گذر فرهنگ و هنر در شهر سنندج با هدف احیای شهرسازی فرهنگ‌مدار و رونق کسب و کار فرهنگی به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری شهرداری سنندج و اداره‌کل راه و شهرسازی استان راه‌اندازی می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جلال قلعه‌شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر ظرفیتی برای توسعه فرهنگ و هنر استان به شمار می‌رود که به منظور رونق کسب و کار‌های فرهنگی در استان اجرا خواهد شد.

وی با تعریفی از گذر فرهنگ و هنر در کردستان افزود: گذر فرهنگ و هنر شامل خیابان، میدان، بازار یا گذری است که در آن مجموعه‌ای از کسب و کار‌های فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند و فضای بیرونی آن؛ پیاده راهی برای عرضه هنر خیابانی، آئینی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

وی افزود: در راستای اجرای این گذر تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی در استان داده می‌شود و سقف تسهیلات اعطایی به متقاضیان ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روش‌های مختلف مراکز و شرکت‌هایی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار فرهنگی باشند را حمایت می‌کند، اعلام کرد: یکی از روش‌های اعطای تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان از طریق صندوق اعتباری هنر است.
قلعه‌شاخانی کتاب فروشی‌ها و محصولات فرهنگی و هنری، تماشاخانه، نگارخانه، نمایشگاه دایمی تجسمی، سالن‌های کوچک خصوصی نمایش فیلم، کارگاه‌های آموزشی و هنری، فروشگاه و کارگاه طراحی مد و لباس ایرانی، فعالیت‌های نوپای فرهنگی و هنری، موزه‌های خصوصی فرهنگی و هنری، خدمات دیجیتال و کسب کار‌های پویا، کافه‌های اینترنتی فرهنگی و هنری، کافه موزه‌های فرهنگی و هنری و کارگاه‌های تولیدی صنایع پشتیبان فرهنگ و هنر، کسب و کار‌های فرهنگی و هنری را مشمول حمایت بر اساس ماده یک آئین نامه گذر فرهنگ و هنر ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر سنندج دعوت کرد.

حشمت‌اله صیدی شهردار سنندج نیزدر این رابطه گفت: مطالعات بازآفرینی برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر آغاز شده است و بهره‌برداری از فاز اول گذر فرهنگ و هنر در سنندج همزمان با سال ۹۸ پیش بینی شده است.

وی  با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگ و هنر در استان فرهنگی کردستان بیان کرد: این استان سرزمین فرهنگ و اصالت است و قابلیت‌های زیادی در حوزه‌های موسیقی، گردشگری و هنر دارد.

صیدی   افزود: با توجه به پتانسیل‌های فرهنگی و وجود هنرمندان به نام در سنندج، جلسه‌های متعددی  با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین و مسئولان این وزارتخانه انجام شده است.

شهردار سنندج از پیش بینی سه نقطه از شهر سنندج برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر خبر داد و بیان کرد: مطالعات بازآفرینی پارک شهدا سنندج با هدف احیای این پارک با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده است.

صیدی، با بیان اینکه بسترسازی لازم برای تولید، عرضه و فروش محصولات فرهنگ و هنر در دستور کار است، ابراز امیدواری کرد: گذر فرهنگ و هنر بتواند بستری برای حمایت از کسب و کار‌های فرهنگی و هنری در استان کردستان باشد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.