هیأت مذاکره‌کننده آمریکا هفته آینده برای گفتگو‌های تجاری راهی پکن می‌شود

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد به منظور انجام مذاکرات تجاری با مذاکره‌کنندگان چینی هفته آینده به همراه هیأتی راهی پکن خواهد شد.

هئیت مذاکره‌کننده آمریکا هفته آینده برای گفتگو‌های تجاری راهی پکن می‌شودبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سی ان بی سی، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز گذشته اعلام کرد هفته آینده به همراه هیأتی  به منظور انجام مذاکرات تجاری راهی پکن خواهد شد.

به گفته وزیر خزانه‌درای آمریکا، مذاکرات تجاری با هدف جلوگیری از افزایش تعرفه‌های آمریکا روی کالا‌های ساخت چین در دوم ماه مارس برگزار خواهد شد. منوچین در مصاحبه با سی ان بی سی مذاکرات تجاری هفته گذشته هیأت آمریکایی با معاون نخست وزیر چین را سازنده خواند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره اعلام کرد هرگونه توافق تجاری جدید با چین باید دربرگیرنده تغییرات واقعی و ساختاری برای پایان دادن به اقدامات تجاری ناعادلانه، کاهش کسری تجاری واشنگتن و حفظ مشاغل آمریکایی‌ها باشد. رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد اگر دو کشور تا دوم مارس نتوانند به یک توافق تجاری دو جانبه دست یابند، تعرفه ۱۰ درصدی روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی چین را به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

روز چهارشنبه وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری تجاری این کشور با چین در ۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به ۳۸۲ میلیارد دلار رسیده است. مذاکره‌کنندگان آمریکایی از پکن می‌خواهند که به طور جدی حملات سایبری به بخش‌های تجاری این کشور را متوقف کند و به سیاست‌های که شرکت‌های آمریکایی را مجبور به تغییر فناوری‌های خود در مقابل رقبایشان می‌کند، پایان دهد.

چین که در سال ۲۰۱۷، خریدار حدود ۶۰ درصد محصولات کشاورزی آمریکا از جمله سویا بود به دنبال وقوع جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن خرید محصولات آمریکایی را متوقف کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار