رئیس شورای اخوت اسلامی:

قیام مردم افغانستان علیه شوروی برگرفته از انقلاب ایران بود/ مردم ایران قدردان انقلاب خود باشند

رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در هرات گفت: قیام مردم افغانستان علیه شوروری برگرفته از انقلاب ایران بود.

قیام مردم افغانستان علیه شوروری برگرفته از انقلاب ایران بود/ مردم ایران قدردان انقلاب خود باشندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سید احمد آخوندزاده»، رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در هراتدر مورد انقلاب اسلامی ایران گفت: در سال ۱۳۵۷ یک روحانی از میان هزاران تن بلند شد و علیه نظام ۲۵۰۰ ساله شاهی که صدها بدبختی و فحشا را ترویج نموده بود، قیام نمود و آن از بین برد.

وی در گفتگو با پیام آفتاب اظهار داشت که امام خمینی (ره) با انقلاب خویش نظام شاهی را از بین برد و یک نظام کاملاً اسلامی را جایگزین آن نمود که مقتدرانه با کشورهای غربی مقابله کرده است.

به گفته وی، با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی ایران و با ایجاد دسیسه‌های مختلف، این نظام هر روز مستحکم‌تر و پایدارتر می‌شود.

آخوندزاده با اشاره به دلایل انقلاب اسلامی ایران اضافه کرد که در آن زمان فحشا به اوج خود رسیده بود و حضور آمریکای جنایت‌کار هر روز بیشتر از پیش می‌شد و مردم مجبور گردیدند تا قیام نمایند.

وی انقلاب اسلامی ایران را نمونه و الگوی تمامی انقلاب‌های اسلامی عنوان نمود و گفت که انقلاب‌های زیادی رخ داده‌است اما انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک الگو برای تمامی انقلاب‌ها تعریف گردیده‌است.

رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در هرات در مورد تاثیر انقلاب ایران بالای افغانستان تأکید کرد که قیام مردم افغانستان نیز برگرفته از انقلاب ایران بود که توانست شوروی را از کشور خارج نماید اما بعد از خروج شوروی بنا به نبود اتحاد و رهبری درست، کشور به سوی پرتگاه و جنگ‌های داخلی رفت.

وی در ادامه اظهار داشت که اگر مردم افغانستان یک رهبر همانند امام خمینی (ره) داشته باشند و بتوانند محتد شوند، می‌توانند از وضعیت بد فعلی عبور کنند.

آخوندزاده همچنین تاکید کرد که مشکلات فعلی افغانستان ناشی از عدم موجویت یک رهبر واقعی و همه‌جانبه می‌باشد. باید مردم افغانستان از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته و کشور خویش را از سلطهٔ غربی‌ها آزاد سازند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود اذعان داشت که ملت ایران تمام پیشرفت‌ها و نام نیک خود را مدیون انقلاب اسلامی می‌باشند و باید قدردان آن باشند.

وی همچنین در مورد دسیسه و توطئه‌های غرب تصریح کرد که آنان باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران نابود نخواهد شد، بلکه هر روز قدرتمندتر خواهد گردید.

این عالم دینس خطاب به مردم ایران گفت که باید از وضعیت فعلی افغانستان عبرت گرفته و هیچ وقت فریب دسیسه‌های غرب را نخورند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.